الهام گرفتن اندروید P از ژست‌های حرکتی آیفون X - تکفارس 
الهام گرفتن اندروید P از ژست‌های حرکتی آیفون X - تکفارس 

الهام گرفتن اندروید P از ژست‌های حرکتی آیفون X

میر مهدی حامی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 20:20
الهام گرفتن اندروید P از ژست‌های حرکتی آیفون X - تکفارس 

گوگل در رویداد I/O 2018 از تعدادی از ویژگی‌های جدید و پیشرفت‌های اندروید P پرده برداری کرد که در آن یک بار دیگر، گوگل از راهکارهای آیفون برای اضافه کردن ژست‌های حرکتی به آخرین نسخه از اندروید خود استفاده کرده است.

این شرکت گزینه‌ای را برای جایگزینی آرایش کلاسیک سه آیکون در قسمت پایینی صفحه نمایش که پس از معرفی در سال ۲۰۱۱ در تمام نسخه‌های اندروید وجود داشته‌اند، ارائه کرده است.

نوار ناوبری جدید اکنون مانند یک دکمه قرصی شکل در پایین صفحه نمایش است که می‌تواند برای حرکت در محیط سیستم عامل مورد استفاده قرار بگیرد. دکمه برگشت نیز اکنون به صورت داخلی برای هر برنامه ظاهر می‌شود و نه به عنوان یک کلید ثابت در تمام صفحه.

با این حال، بعضی از موارد هنوز تغییر نکرده‌اند، مانند: یک بار ضربه زدن که منجر به بازگشت به صفحه اصلی می‌شود و نگه داشتن دکمه هوم که برای راه اندازی دستیار گوگل استفاده می‌شود.

گوگل روش دسترسی شما به برنامه‌های در حال اجرا را از طریق دکمه زبانه‌های اخیر را نیز طراحی مجدد کرده است. اکنون تمام کاری که لازم است انجام دهید، کشیده صفحه به بالا است تا فهرست پیمایش افقی برنامه‌های بازتان را به نمایش بگذارید.

این کارت‌های پیمایش همچنین به شما این امکان را می‌دهند که فقط با ضربه زدن یک متن را انتخاب و کپی کنید، بدون این که نیاز باشد از محیط پیمایش خارج شوید. شما همچنین می‌توانید پیمایش طولانی‌تری را انجام داده تا لیست برنامه‌های کلی باز شده که نشان‌ دهنده‌ی تمام برنامه‌هایی است که درحال حاظر باز نیستند.

و نیازی به گفتن نیست که درست مانند آیفون X، شما می‌توانید با بالا کشیدن دکمه خانه جدید، رابط برنامه‌ها را باز کرده و بین برنامه‌های باز جابجا شوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید