اگر ده سال پیش ۱۰۰۰ دلار در اپل سرمایه‎گذاری می‎کردید، حالا نزدیک به ۷۰۰۰ دلار داشتید - تکفارس 
اگر ده سال پیش ۱۰۰۰ دلار در اپل سرمایه‎گذاری می‎کردید، حالا نزدیک به ۷۰۰۰ دلار داشتید - تکفارس 

اگر ده سال پیش ۱۰۰۰ دلار در اپل سرمایه‎گذاری می‎کردید، حالا نزدیک به ۷۰۰۰ دلار داشتید

پوریا اسدی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 14:00
اگر ده سال پیش ۱۰۰۰ دلار در اپل سرمایه‎گذاری می‎کردید، حالا نزدیک به ۷۰۰۰ دلار داشتید - تکفارس 

فرض کنیم که شما ۱۰۰۰ دلار  پول اضافی ده سال پیش برای سرمایه گذاری داشتید و فرض کنید شما توانایی پیشبینی آینده راداشتید و متوجه شدید که آیفون تبدیل به محصول پرفروش و سودده شرکت اپل می‌شود و پیشروی انقلاب گوشی‌های هوشمند می‌شود که جهان را تغییر می‌دهد. بنابراین شما کل پول خود را در سهام اپل سرمایه‌گذاری کردید. کانال کابلی CNBC محاسبه کرده که سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری شما در اپل، امروز به ارزش ۷۱۱۱ دلار خواهد بود، با این فرض که شما سود سهام را دوباره سرمایه گذاری کردید.

آیا شما قادر به سرمایه گذاری در اپل با توجه به تمام شایعات در مورد آیفون که هر چند هفته منتشر می‌شود، هستید؟ وارن بافت و جیم کرامر مدیر پیشین صندوق پوشش ریسک هر دو استدلال کرده‌اند که سرمایه گذاران بیش از حد در مورد فروش سه ماهه آیفون نگران هستند. کرامر، که چندین سال به عنوان سخنگوی CNBC کار می‌کرده، اظهار داشته که بافت به او گفته “هر بچه ای که او می داند [یک آیفون] دارد و هرگز از هیچ چیز دیگری استفاده نمی کند. این برای او کافی است.”

بافت که ۷۵ میلیون سهام اضافی را در سه ماهه اول خریداری کرد، در مصاحبه CNBC تأیید کرد که او پس از پایان سال گذشته اپل را به مجموعه‌ی سرمایه گذاری خود اضافه کرد. او می داند که ۲۴۰٫۳ میلیون سهام اپل ، ۲۵ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌هایش را تشکیل می دهد.

وارن بوفت، رئیس و مدیر عامل شرکت Berkshire Hathaway می‌گوید:

این ایده که شما قصد دارید زمان‌ زیادی را صرف حدس زدن تعداد فروش سه ماهه آیفون X کنید، کاملا بیهوده است

به یاد داشته باشید که عملکرد اپل در دهه گذشته یکنواخت نبوده است. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها در صنعت بی‌سیم از جمله گوگل کاملا از پس بازارشان بر‌آمدهاند، شرکتی که بافت می‌پذیرد باید سالها پیش به جای IBM در آن سرمایه گذاری می‌کرد. در طی جلسه روز جمعه‌ی سهامداران شرکت برکشایر هاتاوی بافت، اوراکل اوماها گفت که علاوه بر اپل، دوست دارد در سایر شرکت های فن‌آوری شامل آمازون، مایکروسافت، آلفابت گوگل و فیسبوک سرمایه‌گذاری کند. او مدل‌ کسب و کار آن‌ها را ستایش کرد و خاطر نشان کرد که آنها دیگر نیازی به بودجه اضافی برای ادامه کار ندارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید