دلایل محبوبیت اسپیکرهای استریو - تکفارس 
دلایل محبوبیت اسپیکرهای استریو - تکفارس 

دلایل محبوبیت اسپیکرهای استریو

سید محمد معلمی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 17:00
دلایل محبوبیت اسپیکرهای استریو - تکفارس 

در گذشته معادله گوش دادن به موسیقی، آهنگ و یا صوت مورد علاقه اینگونه بود: ۲ گوش و ۲ اسپیکر. ولی حالا با ورود اسپیکرهای بلوتوثی و قابل‌حمل، معادله گفته شده به هم خورده و به ۲ گوش و ۱ اسپیکر تبدیل شده است.

اگر به داده‌ها و اطلاعات خود نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که هم‌اکنون در عصر طلایی اسپیکرهای استریو در دنیای موبایل و گوشی حضور داریم. این عصر طلایی، از سال ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ آغاز شد که در آن زمان، از هر ۱۰ گوشی، ۱ موبایل اسپیکر استریو داشت که به عبارتی می‌شود ۷۰ گوشی برای هر دو سال.

دلایل محبوبیت اسپیکرهای استریو - تکفارس 

حالا اما، ما در دوره تاریک این نوع اسپیکرها هستیم زیرا شیب بسیار تندی برای بازنشسته شدن نسل اسپیکرهای استریو ایجاد شده است. البته برای استنباط چنین نتیجه‌ای باید تعداد دستگاه‌هایی که اسپیکر استریو دارند را محاسبه نماییم نه گوشی‌هایی که به فروش رسیده‌اند.

در داده‌های فروش گوشی، محبوبیت گوشی‌های دارای اسپیکر استریو را مورد بررسی قرار دادیم.

در این نمودار می‌توانید ببینید که در سال ۲۰۱۲، تنها چند گوشی انگشت‌شمار وجود داشته که اکثر آنها نیز معروف نبودند.

امروزه، شرکت سامسونگ با گوشی گلکسی اس ۹ Duo خود، در این زمینه پیشتاز است و اپل با نسل آیفون ۷ در پشت سامسونگ حضور دارد. این را هم اضافه کنیم که جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، را می‌توان از ویژگیهای اختصاصی آیفون‌ها دانست که دیگر شرکت‌ها از آن تقلید کردند.

با این توضیحات، نباید فکر کنیم که بهترین کیفیت صدا، مربوط به اسپیکرهای استریو می‌باشد زیرا اگر اینگونه بود، آیفون ایکس این نوع اسپیکر را در خود داشت که این‌چنین نیست. حتی ال‌جی نیز در دستگاه تازه معرفی شده‌اش یعنی G7 ThinQ از اسپیکر BoomBox استفاده کرده است که صدا را بلندتر پخش می‌کند. در گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم نیز، سیستم Dynamic Vibration وجود دارد که بِیس صدا را افزایش می‌دهد.

سیستم‌های اشاره شده، کیفیت اسپیکر استریو را ندارند ولی به خاطر نویز کمتر، مورد توجه برخی افراد هستند.

نظر شما چیست؟ آیا اسپیکرهای استریو از اسپیکرهای دیگر بهتر هستند و یا برای شما فرقی نمی‌کند؟

نظرات خود را در انتهای خبر درج نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.