روبات‎های کوچک نهارتان را به شما تحویل می‎دهند زیرا از تعامل کردن با سایر انسان‎ها متنفرید! - تکفارس 
روبات‎های کوچک نهارتان را به شما تحویل می‎دهند زیرا از تعامل کردن با سایر انسان‎ها متنفرید! - تکفارس 

روبات‎های کوچک نهارتان را به شما تحویل می‎دهند زیرا از تعامل کردن با سایر انسان‎ها متنفرید!

پوریا اسدی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 11:59
روبات‎های کوچک نهارتان را به شما تحویل می‎دهند زیرا از تعامل کردن با سایر انسان‎ها متنفرید! - تکفارس 

زندگی ما با دیگر انسان‌ها پر شده است. ما با آنها همواره در تعامل هستیم – در محل کار، در خانه، در فروشگاه‌هایی که خرید می‌کنیم، ما باید خودمان را حفظ کنیم، حتی افرادی را که مسئول تحویل هستند، به صورت دیجیتالی احضار می‌کنیم تا کالاهای را هنگامی که نمی خواهیم با جهان روبرو شویم، به ما تحویل دهند. مطمئنا، ما به جامعه نیاز داریم که زنده بمانیم، اما گاهی اوقات شما فقط می خواهید مدتی از دیگران فاصله بگیرید.

شرکت Starship Technology مستقر در سان فرانسیسکو می خواهد هر گونه تعامل با انسان را ، حداقل از فرایند خرید غذا، حذف کند. بنابر گزارش Wired این شرکت گروه روبات‌های خودمختارش را گسترش می‌دهد تا ربات های کوچکی را بوجود آورد که ناهارتان  را به شما تحویل دهد. پس از آزمایش این ربات‌ها در شرکت‌های مقیم کالیفرنیا، این شرکت آماده است تا خدمات خود را به شرکت های دیگر نیز ارائه دهد.

سایز این ربات‌ها  در حدود یک Saint Bernard (نوعی سگ) میان سال استکه دارای شش چرخ کوچک بوده و با سرعت حداکثر ۴ مایل در ساعت (۶٫۴ کیلومتر در ساعت) حرکت می کنند.

برای استفاده از رباتها، کاربران سفارش خود را  در یک برنامه وارد می کنند. رستوران غذا آن را درون ربات کوچکی قرار می دهد و ربات غذا را تحویل می‌دهد. ربات‌ها در خارج از خانه می‌ایستد، بنابراین کاربران باید به ورودی ساختمان بیاید و هزینه را بپردازند، جایی که آنها را با وارد کردن یک کد منحصر به فرد، می‌توانند روبات را باز می کنند. تحویل معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

از ماه ژانویه، این ربات‌های کوچک در خدمت تمام کارکنان گرسنه در شرکت‌های نرم افزاری مستقر در سیلیکون ولی  هستند و این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری، بیش از ۱۰۰۰ ربات را به کالج‌ها و محل‌های کار درگر هم بفرستد. Starship این را اولین “بازاریابی بزرگ تجاری” از نوع خود می نامد.

به آسانی معلوم است که  چرا ممکن است این ربا‌ها برای  کاربران محبوب شوند – هیچ تعامل با انسانی وجود ندارد، حتی با وجود آنکه آن‌ها هنوز هم باید برخیزند و بیرون بروند تا غذای خود را تحویل بگیرند. راه اندازی‌های استارت‌آپ‌های تحویل به موقع از قبیل Seamless و Uber Eats ، پیشه‌ی تحویل مواد غذایی را به یک بازار پررونق تبدیل می کرده است. هر کسی با دوچرخه یا هوندا سیویک می تواند با ارائه غذا چندین دلار بدست آورد.

و برای افرادی که دارای مشکل حرکتی هستند، خدماتی مانند این می تواند رهایی بخش باشد. Srivathsan Canchi، سرپرست محصول این شرکت، در مطبوعات گفته:

مدت زیادی پس از آسیب دیدن پای من نگذشته بود، که قدردان قابلیت تحویل غذای Starship Technology شدم. من عاشق این هستم که قهوه‌ام را در محل کارم تحویل بگیرم!

اما همه در مورد مدل‌های قبلی این گونه ربات‌ها مشتاق نیستند. روبات تحویل دهنده در گذشته برای شهر‌هایی مانند سان فرانسیسکو موضوع بحث انگیزی بوده است. آنها اغلب کم سرعت هستند، بخش بزرگی از پیاده رو را اشغال می‌کنند و یا به سادگی گیر می کنند. در اواخر سال گذشته، هیئت نظارت بر شهر سان فرانسیسکو، پس از شکایت گروه‌های حمایت از ایمنی عابر پیاده تصمیم گرفت که  ربات‌ها مجاز به تحویل نباشند. در مکان های دیگر، مانند واشنگتن دی سی، ویرجینیا و آیداهو، ربات‌های تحویل دهنده  قانونی هستند.

پیک های انسانی، چه با دوچرخه چه با ماشین ، در حال حاضر با روبات ها جایگزین می شوند، و اگر نشانه‌های تلاش‌های این شرکت دقیق باشند ، تحویل‌های شخصی نادر می‌شوند، هرچند که آنها می توانند مسلما بهتر به مردم خدمت کنند و با مسائل مربوط به جابه‌حایی را بهتر حل کنند، زیرا انسان می تواند کالاها را به دست خود شخص برساند. و این کاربران قطعا در اقلیت خواهند بود.

پیاده‌روهای ما در حال حاضر شلوغ هستند. استفاده از چندین دوست شش چرخ هم ، برای بسیاری از شهروندان شهر، شلوغی را تضمین می‌کند. برای یک فرد معمولی که به دنبال رهایی از تعاملات انسانی است، بهترین روش فعلا اجاره کردن یک کلبه در جایی دور افتاده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.