ZTE پتنت گوشی هوشمندی با دو بریدگی در صفحه نمایش را ثبت کرد - تکفارس 
ZTE پتنت گوشی هوشمندی با دو بریدگی در صفحه نمایش را ثبت کرد - تکفارس 

ZTE پتنت گوشی هوشمندی با دو بریدگی در صفحه نمایش را ثبت کرد

میر مهدی حامی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 12:39
ZTE پتنت گوشی هوشمندی با دو بریدگی در صفحه نمایش را ثبت کرد - تکفارس 

به هیچ وجه کتمان حقیقت نخواهد بود که بگوییم ZTE و به ویژه تجارت گوشی‌های هوشمند این شرکت، در حال حاضر در شرایطی نسبتا سخت قرار دارد. با ممنوعیت خرید تراشه‌های Qualcomm که اکنون در حال اجراست و شایعات مربوط به لغو شدن مجوز دستگاه‌های اندرویدی این شرکت، واقعا به نظر می‌رسد که کل کسب و کار گوشی‌های شرکت در معرض خطر است. با این حال، به نظر می‌رسد که ZTE نسبت به تمام این اتفاقات نا امید نشده باشد، یا حداقل به اندازه‌ی کافی مثبت اندیش باشد که به روند ظراحی‌های خود ادامه دهد.

یک پرونده ثبت اختراع که اخیرا در دفتر مالکیت معنوی چین (SIPO) به ثبت رسیده است، گوشی جدید ZTE را نشان می‌دهد که به یک جفت بریدگی در صفحه نمایش مجهز شده است. این طرح درست پس از طرح قبلی ZTE از گوشی هوشمندی با دو بریدگی در صفحه‌نمایش که “Iceberg” نامیده می‌شود، به ثبت رسیده است. بنابراین، می‌توان گفت که این سازنده‌ی چینی، به‌طور جدی بحث بریدگی صفحه‌نمایش را دنبال می‌کند. در واقع دو برابر کردن تعداد طرح‌های خود در این ضمینه ممکن است ایده‌ی بدی نیز نباشد، زیرا با هر طراحی جدید، همیشه امکان  آن وجود دارد که بتوان آن را با پیشنهاد مناسبی بدست آورد.

با نگاهی به نسخه‌ی جدیدتر از این دو طرح ارائه شده، به تفاوت‌های قابل توجهی بر می‌خوریم. بر خلاف ZTE Iceberg، که دارای شکاف بزرگ بلندگوی تلفن در قسمت بالا و قسمت پایینی به ظاهر خالی است، گوشی جدیدتر، بیشتر یادآور گوشی Essential PH-1 است. در بخش بالای صفحه نمایش تنها ماژول دوربین قرار گرفته است. در حالی که، در طرف مقابل، بریدگی پایینی میزبان چیزی شبیه به یک کلید هوم/اثر انگشت است. مطمئنا ما از وجود برخی از کنترل‌های فیزیکی خوب قدیمی بر روی یک گوشی مدرن قدردانی خواهیم کرد و احتمالا برای دیگران نیز همینگونه خواهد بود.

با این حال، طرح‌های مفهومی و پتنت‌ها، تا تبدیل شدن به محصولات واقعی، راه طولانی را در پیش خواهند داشت. با در نظر گرفتن مسائل جاری و همچنین شدت روابط ZTE با دولت آمریکا و تحریم‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، اگر قرار به تولید این دستگاه‌ها شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که یکی از آن‌ها را در اواسط سال ۲۰۱۹ ببینیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید