گوشی Liberm 5 به صورت رسمی با سیستم عامل Ubuntu touch عرضه خواهد شد - تکفارس 
گوشی Liberm 5 به صورت رسمی با سیستم عامل Ubuntu touch عرضه خواهد شد - تکفارس 

گوشی Liberm 5 به صورت رسمی با سیستم عامل Ubuntu touch عرضه خواهد شد

دانیال بالِدی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 13:00
گوشی Liberm 5 به صورت رسمی با سیستم عامل Ubuntu touch عرضه خواهد شد - تکفارس 

گوشی هوشمند و متن باز Liberm 5 به صورت رسمی از سیستم عامل Ubuntu touch استفاده خواهد کرد.

هنگامی که Canonical(شرکت فراهم کننده برنامه‌های متن باز و همچنین توسعه دهنده‌ی اصلی Ubuntu) تصمیم گرفت توسعه‌ی سیستم‌عامل Ubuntu touch(سیستم عاملی متن باز برای تلفن همراه) را متوقف کند، باعث تعجب اشخاص زیادی شد. این تصمیم دشوار، به دلیل عدم علاقه تولید کنندگان و کاربران گوشی‌های هوشمند گرفته شد. بعدها، UBPorts تصمیم گرفت تا کار توسعه Ubuntu Touch را به عهده گیرد.

هنگامی که کار توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند و متن باز Librem 5 شروع به شتاب گرفتن کرد و همکاری خود با پروژه‌های GNOME و KDE را اعلام کرد، جامعه گوشی‌های هوشمند انتظار همکاری احتمالی با UBPorts را نیز داشتند. خوشبختانه این همکاری‌ها، در همان ابتدای کار به موفقیت‌هایی رسید.

طبق اعلام وبلاگ رسمی این شرکت، سیستم عامل Ubuntu Touch از سخت افزار Librem 5 پشتیبانی خواهد کرد و با آن یکپارچه خواهد شد و کاربران گوشی‌های هوشمند، در رابطه با این موضوع اطمینان کافی را داشته باشند.

گوشی Librem 5، هنگامی که به مشتریانی که آن را پیش خرید کرده بودند تحویل داده شود، جزء محدود گوشی‌هایی خواهد بود که از یک سیستم عامل رایگان و متن باز استفاده می‌کند.

این گوشی در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ به صورت عمومی در در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت و در حالت پیش‌فرض دارای نسخه‌هایی با رابط کاربری PureOS و GNOME است. در صورتی که کاربران خواهان استفاده از رابط کاربری خود Ubuntu Touch باشند نیز مشکلی نخواهد بود و تغییر رابط کاربری به راحتی انجام پذیر است. پس به عنوان نتیجه، با سه گزینه‌ی زیر مواجه خواهیم بود:

[line_list]

  • Liberm 5 با رابط کاربری GNOME
  • Liberm 5 با رابط کاربری PureOS
  • Liberm 5 با رابط کاربری Ubuntu Touch

[/line_list]

این توسعه مطمئنا برای آنان که دنبال یک جایگزین برای اندروید و IOS هستند و همچنین برای طرفداران متن باز بسیار جالب توجه و هیجان انگیز خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید