نت‌فلیکس در نظر دارد برای نمایش فیلم‌های خود سینما بخرد - تکفارس 
نت‌فلیکس در نظر دارد برای نمایش فیلم‌های خود سینما بخرد - تکفارس 

نت‌فلیکس در نظر دارد برای نمایش فیلم‌های خود سینما بخرد

دانیال بالِدی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 18:30
نت‌فلیکس در نظر دارد برای نمایش فیلم‌های خود سینما بخرد - تکفارس 

بر اساس گزارش‌های رسیده، نت‌فلیکس این‌دفعه یک برنامه بزرگ‌تری برای نمایش فیلم‌های خود بر روی پرده‌های سینما در نظر دارد. شاید اغراق آمیز به نظر برسد ولی این برنامه چیزی جز خرید سالن‌های نمایش فیلم نیست

بر اساس گزارش لوس‌آنجلس تایمز، نت‌فلیکس در حال مذاکره با سالن‌های زنجیره‌ای Landmark به مالکیت مارک کوبان(Mark Cuban) بود که به دلیل قیمت پیشنهادی بالا از سوی این مجموعه‌ی سالن نمایش، از ادامه مذاکرات دست کشید. یک منبع خبری گفته است که نت‌فلیکس به طور خاص به دنبال تصاحب Landmark نیست ولی قصد دارد که چند فضای سینمایی را در اختیار بگیرد.

همچنین دو منبع خبری دیگر، در گفت‌وگو با مجله تایمز، تشریح کردند که نت‌فلیکس به طور کامل از ایده‌ی خرید سالن نمایش دست کشیده است. البته این شایعات، هنوزهم می‌توانند یک شاخص مهمی از این باشد که نت فلیکس آینده‌ی خود را در صنعت سرگرمی چگونه تصور می‌کند و این که چگونه می‌خواهد جایگاه کنونی خودش را در این زمینه نگه دارد و ارتقاء بخشد.

نت‌فلیکس ۱۲۵میلیون مشترک دارد (۱۲۵میلیون کاربر که به برای خدمات نت‌فلیکس هزینه می‌کنند)، و او را جلوتر از رقبای خودش مانند آمازون(با ۱۰۰میلیون مشترک) و یا هولو(Hulu: شرکتی مانند نت‌فلیکس که عمده‌ی کاربرانش از آمریکا هستند) قرار می‌دهد. با وجود این، نت‌فلیکس سعی دارد تا جایگاهی را بین تولید کننده‌ها و مؤسسات پخش فیلم بدست آورد.

اخیرا، نت‌فلیکس از جشنواره فیلم کن امسال جدا گذاشته شد. در سال گذشته مدیر هنری جشنواره‌ی کن، آقای تیری فرماو(Thierry Frémaux)، قانونی تصویب کرد که بر اساس آن کلیه فیلم‌ها می‌بایست در سینماهای فرانسه پخش شده باشند، تا بتوانند اجازه حضور در بخش جایزه بزرگ این جشنواره را بدست آورند. در سال گذشته دو فیلم okja و The Meyerowitz Stories از طرف نت‌فلیکس در جشنواره حضور داشتند.

خرید سالن نمایش، کار نت‌فلیکس را در رقابت برای دیگر جوایز هالیوود، مانند اسکار، آسان‌تر می‌کند. پخش در سالن‌های نمایش از شرایط شرکت در این جشنواره‌ها است. اگر چه فیلم های نت‌فلیکس مانند Beasts of Nation و Mudbound در تعداد محدودی از سینماها نمایش داده شدند، ولی آن فیلم‌ها به صورت همزمان با پخش در سینماها، در خود نت‌فلیکس نیز در دسترس بودند. مشکل نت‌فلیکس این است که مدیران سالن‌های نمایش به فیلم‌هایی که در یک زمان یکسان محدود به پخش روی پرده سینما نیستند، اهمیتی نمی‌دهند و شوقی برای پخش آن‌ها ندارند.

از سوی دیگر، شرکت آمازون، که تردید کمتری در نمایش فیلم‌های خود در سینماها دارد، فیلم Manchester by the sea را به سبک سنتی در سینماها نمایش داد. این فیلم در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه‌ی اسکار نیز شد. این فیلم ابتدا در سینماها پخش شد و پس از آن در سرویس نمایش فیلم آمازون(amazon prime) به نمایش در آمد. نت‌فلیکس نیز اولین جایزه اسکار خود را برای فیلم Icarus به دست آورد که به صورت همزمان در سینماها و نت‌فلیکس پخش شده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید