ایالات متحده خرید چیپست‌های کوالکام را تا هفت سال برای ZTE ممنوع کرد - تکفارس 
ایالات متحده خرید چیپست‌های کوالکام را تا هفت سال برای ZTE ممنوع کرد - تکفارس 

ایالات متحده خرید چیپست‌های کوالکام را تا هفت سال برای ZTE ممنوع کرد

پوریا اسدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 10:00
ایالات متحده خرید چیپست‌های کوالکام را تا هفت سال برای ZTE ممنوع کرد - تکفارس 

ZTE بعد از تصمیم وزارت بازرگانی ایالات متحده دیگر نمی تواند تراشه‌های کوالکام را خریداری کند. پس از آن، این شرکت چینی به دلیل نقض شرایط تحریم‌ها تنبیه می‌شود، به طوریکه تمام شرکت‌های آمریکایی از فروش کالاهایی مانند چیپست به ZTE منع می‌شوند. این ممنوعیت تا هفت سال ادامه خواهد داشت.

ZTE سال گذشته به دلیل دور زدن تحریم های ایالات متحده که شامل فروش غیرقانونی کالاها و فن آوری های ایالات متحده به ایران می‌شود، مجرم شناخته شد. به عنوان بخشی از حل و فصل ماجرا، ZTE وعده داده بود که چهار نفر از مدیران ارشدش را اخراج کند و پاداش‌های ۳۵ نفر دیگر را کاهش دهد و یا آنها را جایگزین کند.

این شرکت در حالی که چهار مدیر ارشدش را اخراج کرده است، ماه گذشته اعلام کرد که پاداش و مزایا برای ۳۵ نفر دیگربه دلیل اجرای این ممنوعیت کاهش نیافته است.

بدیهی است، این ممنوعیت‌ها پتانسیل آن را دارد که به شدت فعالیت‌های اقتصادی ZTE را تحت تاثیر منفی قرار دهد. تخمین زده شده که شرکت‌های آمریکایی بین ۲۵٪ تا ۳۰٪ از تجیهزات مورد استفاده‌ی سایر شرکت‌ها از وسایل شبکه گرفته تا گوشی ‌های هوشمند را که در گذشته توسط ZTE تهیه می‌شد، تامین کنند.

به همین ترتیب، Axon 9 گوشی مورد انتظار ZTE  مجاز به استفاده ازچیپست‌های کوالکام نخواهد بود. پس باید منتظر بود و دید که آیا این گوشی که قرار بود با چیپست اسنپ دراگون ۸۴۵ به فروش برسد اصلا عرضه خواهد شد یا نه.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید