ویمو می‌خواهد بزرگ‌ترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را راه‌اندازی کند - تکفارس 
ویمو می‌خواهد بزرگ‌ترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را راه‌اندازی کند - تکفارس 

ویمو می‌خواهد بزرگ‌ترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را راه‌اندازی کند

سید محمد معلمی
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - 18:10
ویمو می‌خواهد بزرگ‌ترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را راه‌اندازی کند - تکفارس 

“با وجود  هوش مصنوعی، وضعیت رانندگی من چگونه خواهد بود؟” این سؤالی است که انسانها در سال ۲۰۲۰ از خود خواهند پرسید.

باید قبول کنیم که خودروهای هوشمند کم‌کم در حال ورود به زندگی ما هستند و شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا نیز آنها را تولید می‌کنند و با سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی که انجام می‌دهند، در حال به جلو راندن این تکنولوژی می‌باشند. حالا باز هم این سؤال که کدام کمپانی این بازار عظیم را در اختیار خواهد داشت، بی‌پاسخ باقی می‌ماند.

به نظر می‌رسد شرکت ویمو، در این زمینه اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که با کمپانیJaguar Land Rover قراردادی امضا کرده تا بر اساس آن، ماشین‌های برقی تولید نماید.

این شرکت تولیدکننده خودرو هوشمند که فعلاً ۶۰۰ خودرو الکتریکی تولید می‌کند، می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۲۰ هزار ماشین برقی بسازد که این افزایش تولید نشان از گام بلند آن برای در دست‌گیری این بازار سودآور است.

ویمو و جاگوار، با تولید خودرو ۶۹۵۰۰ دلاری Jaguar i-Pace، باعث شدند رقابت در این زمینه با تسلا وارد فاز جدیدی شود زیرا قیمت آن حدود ۱۰۰۰۰ دلار ارزانتر از خودرو Model X کمپانی تسلا می‌باشد.

اگر ویمو در به انجام رساندن برنامه‌های خود موفق شود، به احتمال زیاد، شرکت General Motors را نیز پشت سر می‌گذارد. کمپانی نامبرده که فعلاً توانسته ۲۵۰۰ خودرو مدل Cruise AV تولید نماید، در صورت موفقیت ویمو، حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

البته به نظر می‌رسد General Motors برای مدت کوتاهی بازار را در اختیار داشته باشد زیرا بر اساس قراردادی که با سازمان حمل‌ونقل انعقاد کرده است، می‌خواهد مدل Cruise AV را تا سال ۲۰۱۹ وارد خیابانها کند.

اما با توجه به تصادفی که چند وقت پیش برای خودرو بدون راننده اوبر رخ داد، این مسئله پیش می‌آید که ممکن است سرعت پیشرفت ویمو کاهش یابد؟

مدیرعامل ویمو، جان کرافکیک می‌گوید: ما در مورد تکنولوژی خود اعتماد به نفس کامل داریم و می‌دانیم که آن‌قدر قوی و بدون مشکل است که می‌تواند مشکلات این‌چنینی را به راحتی مدیریت کند.

با این توضیح مدیرعامل ویمو، به نظر نمی‌رسد فعالیت این شرکت با مشکل موجه شود. در واقع، از زمانی که اوبر از سوی مقامات آریزونا با منع آزمایش خودروهای بدون راننده مواجه گشته است، این ویمو بوده که برای حفظ جایگاه خود، رقابت را همچنان در سطوح بالا نگه داشته است.

به نظر می‌رسد سرویس خدمات حمل‌ونقل هوشمند ویمو، از انتهای امسال در بخش Phoenix ایالت آریزونا کار خود را آغاز نماید. هرچند هنوز روز دقیق برای شروع این فعالیت ذکر نشده است.

باید صبر کنیم و ببینیم که آیا Jaguar i-Pace توانایی برآورده کردن نیازهای افراد را دارد یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید