اندروید P ممکن است ژست‌های ناوبری مانند آیفون X را دریافت کند - تکفارس 
اندروید P ممکن است ژست‌های ناوبری مانند آیفون X را دریافت کند - تکفارس 

اندروید P ممکن است ژست‌های ناوبری مانند آیفون X را دریافت کند

میر مهدی حامی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - 12:40
اندروید P ممکن است ژست‌های ناوبری مانند آیفون X را دریافت کند - تکفارس 

گوگل ممکن است یک نوار ناوبری جدید را به اندروید P که در آینده عرضه خواهد شد اضافه کند و طراحی آن کاملا شبیه به ژست‌ها و رابط کاربری جدید اپل در iPhone X است.

این ویژگی به طور تصادفی در یک پست وبلاگی از وبلاگ‌نویسان اندروید منتشر شد که نوار ناوبری دوباره طراحی شده را در تصویری از دستگاه Android P نشان می‌داد. گوگل اکنون تصویر را حذف کرده اما هنوز قابلیت دسترسی به آن در فایل‌های ذخیره شده وجود دارد.

همانطور که در تصویر دیده می‌شود، این نوار ناوبری جدید دیگر دکمه چند وظیفه‌ای ندارد و دکمه مرکزی اکنون کپسولی شکل است. ۹to5Google گزارش می‌دهد که کلید جدید برای بالا کشیدن تصویر برای دسترسی به قسمت چند وظیفگی استفاده خواهد شد.

Android P Navigation Bar

ما هنوز نمیدانیم که آیکون کپسولی شکل به سادگی و به عنوان یک دکمه کار می‌کند یا به عنوان یک شناسه که کشیدن آن به سمت بالا قسمت چند وظیفه‌ای مانند آیفون X را پدیدار خواهد کرد. دکمه برگشت هنوز در نوار ناوبری قابل مشاهده است، اما با توجه به گزارش ۹to5Google، دکمه بازگشت تنها به صورت متنی قابل دسترسی است، به این معنا که فقط زمانی که مورد نیاز باشد، ظاهر می‌شود.

با این حال، این نوار ناوبری در مرحله آزمایشی قرار دارد و گوگل نیز قبلا تغییرات دیگری را تست کرده که هرگز انتشار پیدا نکرده‌اند. بنابراین ممکن است که این تنها یک آزمون موقت بوده باشد و این قابلیت هرگز راهی به نسخه نهایی Android P پیدا نکند.

اما با توجه به این که شرکت در حال حاضر به طور کامل از صفحه نمایش‌های دارای بریدگی مانند آیفون X پشتیبانی می‌کند، نوار ناوبری مبتنی بر ژست حرکتی نیز قطعا برای توسعه دهندگان به استفاده بهتر از صفحه نمایش می انجامد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید