پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی - تکفارس 
پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی - تکفارس 

پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی

آیدین هاشمی
۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - 22:31
پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی - تکفارس 

سیستم‌های پیش رفته‌ی اتومبیل های موجود در بازار مجموعه‌ی بزرگ و گوناگونی از منو‌ها ، آپشن‌ها و آیکون‌ها را گرد هم می‌آورند که به راننده اجازه می‌دهند کارهای گوناگونی نظیر یافتن مسیرها ، تماس گرفتن با خانه یا حتی پیدا کردن بوریتوی لوبیا و پنیر را انجام دهد . پیچ‌ها و دکمه‌های کنترل کننده ، صفحات لمسی ، فرمان‌های صوتی و یا کنترل‌های حرکتی راننده را قادر به مرور کردن نرم افزارهای مختلف می‌کنند. اما آکورا (Acura) مطمئن است که رابط کاربری بهتر و شهودی‌تری یافته که آن را True Touchpad نامیده است . وبسایت Digital Trends این رابط کاربری را در نمونه اولیه ماشین RDX 2019 که پیش نمایشی از نمونه‌ی تغییر یافته‌ی شاسی بلند این برند لاکچری ژاپنی می‌باشد امتحان کرده است.

این سیستم برپایه‌ی اندروید دو جز اصلی دارد. اولی یک صفحه‌ی ۱۰٫۲ اینچی با رزولوشن بالاست که روی داشبورد و دقیقا در امتداد خط دید راننده قرار دارد و دومی یک پد لمسی است که بی شباهت با پد لمسی‌ لپ تاپ خودتان که هر روز از آن استفاده می‌کنید نیست . این تاچ پد در مرکز کنسول ماشین مابین دکمه‌هایی که دنده ماشین را عوض می‌کنند و یک جعبه بزرگ قرار دارد.

تکنولوژی پوزشنینگ (positioning technology) بی‌نقص و طراحی یک به یک و انژکتیو به راننده و یا سرنشین جلو اجازه می‌دهد که از سیستم infotainment استفاده کنند. به گفته‌ی آکورا این اولین بار است که تکنولوژی در یک ماشین ظاهر می‌شود و وقتی طرز کارش را یاد بگیرید استفاده از آن به شکل قابل توجهی آسان است . هر قسمتی از تاچ پد با قسمت مشابه‌اش در صفحه نمایش در ارتباط است . به عنوان مثال اگر آیکون مسیریابی در گوشه‌ی سمت چپ و بالای صفحه نمایش باشد برای استفاده از آن باید گوشه‌ی سمت چپ و بالای تاچ پد را لمس کنید تا انتخاب شود و سپس با کلیک کردن در همان نقطه می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

ما متوجه شدیم که یادگیری استفاده از این تاچ پد و یافتن تسلط کامل بر آن کمی سخت است . تاچ پد نسبتا کوچک است و کمی وقت می گیرد تا متوجه بشوید که مثلا مربع سمت چپ و بالای صفحه نمایش را انتخاب کرده‌اید یا جعبه‌ی کناری آن را  . استیو هنسن (Steve Hansen) مهندس ارشد RDX به Digital Trends گفته است که رانندگان می‌توانند محل آیکون‌ها در صفحه نمایش را تغییر بدهند و آیکون‌هایی را که بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند برای دسترسی آسان‌تر به لیست محبوب خود اضافه کنند.

هنسن بیان کرده است که وضعیت قرارگیری و سازماندهی به گونه‌ای است که به رانندگان کمک می‌کند تا دستانشان پایین و چشمانشان رو به بالا باشد.

آکورا صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کرده‌ است . به عنوان مثال می‌تواند نقشه مسیر را در مربع کوچکی در گوشه‌ی سمت راست و منوی آیکون‌ها را در مربع بزرگ‌تری در سمت چپ به نمایش بگذارد . و اگر شما ترجیح می‌دهید نقشه بزرگ‌تری در اختیار داشته باشید و یا اگر به مسیریابی احتیاجی ندارید می‌توانید با فشار دادن دکمه‌ی کناری تاچ پد به سرعت محتوای مورد نمایش را با یکدیگر عوض کنید .

اما اجازه ندهید اصطلاح نمونه اولیه شما را گول بزند : سیستم آماده‌ی تولید است و برای اولین بار در RDX 2019 به کار گرفته خواهد شد و همچنین کاملا قابل انتظار است که در مدت کوتاهی در مدل های دیگر برند نیز استفاده شود.

ویژگی‌های جدید دیگر

این نمونه اولیه نشان دهنده‌ی این است که نسل بعدی RDX خیزش قابل توجهی در بحث طراحی خواهد داشت . قسمت جلویی خودرو براساس زبان طراحی کنونی آکورا طراحی شده است و ظاهر جذاب‌تری دارد . طراحان جلو پنجره‌ای با ظاهری جسورانه‌تر و چراغ‌های جلو زاویه‌دار‌تری طراحی کرده‌اند همچنین خطوط  دقیقی در گلگیر‌ها برای کاهش وزن ظاهری خودرو تعبیه کرده‌اند. قسمت پشتی‌ که در امتداد خطوط طولانی‌تر سقف قرار دارد، عمودی‌تر از قبل است و چراغ‌های پشتی نیز در محل بالاتری نسبت به مدل قبلی قرار دارند.

با اندازه گرفتن بدنه RDX متوجه خواهید شد که نسبت به مدل قبلی عریض‌تر و طویل‌تر است . البته بحث زیبایی سلیقه‌ای است ولی به نظر ما نکات مختلف طراحی این خودرو دست به دست هم داده‌اند تا به کوچک‌ترین شاسی بلند آکورا ظاهری گیرا و پیشگام نسبت به عرف بازار ببخشند.

به روز رسانی‌ها شامل موتور نیز می‌شوند. درحالی که rdx کنونی برای تامین قدرت به یک موتور v6 وابسته است جایگزینش سوار بر موج کاهش حجم موتوری خواهد شد که صنعت خودروسازی را دربرگرفته است . با بالا زدن کاپوت خودرو موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ خودرو نمایان خواهد شد که معماری ساده‌اش مشابه موتور پایه برخی محصولات هوندا نظیر Civic Type R و Accord می‌باشد . هنسن بیان کرده‌ است که آکورا قبل از تعبیه این موتور ۲ لیتری در rdx چندین تغییر در آن اعمال کرده است بنابراین انتظار نداشته باشید که یک موتور Type rR تقویت شده در این شاسی بلند خانوادگی پیدا کنید.

هنسن هنوز برای صحبت کردن راجع به مشخصات بیشتر آماده نیست و تنها چیزی که ما از آن اطلاع داریم این است که این موتور ۴۰ درصد گشتاور بیشتر نسبت به موتور V6 فعلی با نیرویی برابر ۲۵۲ پوند-فیت تولید می کند که ما تخمین می زنیم این مقدار درنهایت و برای محصول نهایی چیزی در حدود ۳۵۰ فیت-پوند خواهد بود ، مقداری که رانندگان این خودرو حتما در رانندگی‌های روزانه خود متوجه آن خواهند شد ، همچنین گیربکس ده دنده‌ی اتوماتیک که مشترک با شرکت مادر یعنی هوندا است به کنترل مصرف سوخت آن بهبود خواهد بخشید.

چه چیزهای دیگری در انتظار ماست

آکورا RDX را یک نمونه‌ی اولیه می‌نامد اما قول داده است که نسخه تولیدی آن قبل از پایان تابستان به شوروم ها برسد. اما پرسش اینجاست که چقدر از ویژگی‌های کنونی باقی خواهد ماند؟ کنجکاوی ما باعث شد در این مورد از هنسن سوال کنیم و او در جواب به ما گفت :

قطعات مخصوص طرح مفهومی محدود به آینه‌های پیشرو ، چرخ‌های ۲۱ اینچی ، رنگ خودرو و سر اگزوزهاست. و باقی بخش‌ها و قطعاتی که امروز می‌بینید مطابق همان نمونه‌ی نهایی‌ است که راهی بازارها خواهد شد.

در حالی که هنوز هیچ چیز رسمی نیست ما واقعا انتظار داریم که مدل نهایی در نمایشگاه ماشین نیویورک امسال که در اواخر مارس افتتاح می‌شود در معرض دید عموم قرار بگیرد.

پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی - تکفارس پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی - تکفارس پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی - تکفارس پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی - تکفارس پد لمسی واقعی آکورا : پایان دهنده‌ی عمر صفحات لمسی - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید