پیش بینی های یک فیزیک دان در مورد آینده - تکفارس 
پیش بینی های یک فیزیک دان در مورد آینده - تکفارس 

پیش بینی های یک فیزیک دان در مورد آینده

محراب کرامتی
۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - 17:36
پیش بینی های یک فیزیک دان در مورد آینده - تکفارس 

هیچکس به اندازه Michio Kaku از آینده خبر ندارد. فیزیک دان معروف، آینده نگر و تئوری پرداز بزرگ در مورد بسیاری از جنبه های دنیای آینده نظرات جذابی را ارائه کرده که در ادامه به آن ها می‌پردازیم. او از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد بوده و ۲۵ سال به عنوان پروفسور در شهر نیویورک تدریس کرده است.

هدف بزرگ زندگی او متحد کردن تمامی قوانین جهان زیر یک تئوری یا همان “تئوری همه چیز” است. آلبرت انیشتین نیز بیشتر عمر خود را سر این موضوع گذاشت. این کاری آسان نیست اما کشفیات Kaku در زمینه تئوری استرینگ فیزیک دانان را به دستیابی آن نزدیک کرد. در کل باید گفت که پشت پیش بینی های او دانش عمیقی نهفته است و حرف های مهمی برای گفتن دارد.

پیش بینی های یک فیزیک دان در مورد آینده - تکفارس 

دیدگاهی نسبت به آینده

هنگامی که بیشتر مردم به آینده فکر می‌کنند تصویر ماشین های پرنده در آسمان در ذهنشان تشکیل می‌شود. همچنین این تصویر که تمامی بیماری ها از ژن انسان به دور انداخته شده هم ایجاد می‌شود. اما در دیدگاه Kaku یک تکنولوژی بیشتر از بقیه پراکنده می‌شود: درون ها( هواپیما های کوچک بدون سرنشین)

پیش بینی های یک فیزیک دان در مورد آینده - تکفارس 

او از افزایش استفاده از درون ها توسط دولت و مردم هشدار می‌دهد. بسیاری از کارها توسط سیستم های کنترل کننده این هواپیماهای کوچک انجام می‌گیرند. بنا بر گفته های او:

“در آینده ما درون هایی را خواهیم داشت که انسان ها بر آن ها نظارت خواهند کرد و دستور قتل افراد را به آن ها خواهند داد. ممکن است که در اثر مشکل فنی به فاجعه ای بزرگ تبدیل شود و صدمات زیادی را وارد کند. نگران سلطه ربات ها نباشید. آن قضیه تا ۱۰۰ سال بعدی اتفاق نخواهد افتاد.”

برخی پیش بینی های Kaku

  • حیات ماورای زمین: در این قرن انسان ها با دیگر موجودات زنده جهان ارتباط رادیویی برقرار خواهند کرد و به مکالمات آن ها گوش خواهند داد.
  • تکامل هوش های مصنوعی: “کارهایی که انسان ها انجام می‌دهند از توانایی های یک ربات به شدت خارج اند. اما با گذشت زمان ربات ها تکامل پیدا می‌کنند و باهوش می‌شوند. شاید روزی جای انسان ها را نیز گرفتند.”
  • زندگی در سیارات دیگر:”ما به یک نوع بیمه یا یک بکآپ نیازمندیم. دایناسور ها برای خود برنامه ای نداشتند و به همین خاطر است که اکنون دیگر وجود ندارند. کسی نمی‌گوید که ما باید زمین را ترک کرده و به مریخ برویم، اما یک اقامت گاه بر روی مریخ خیلی فکر بدی نیست.”
  • بیت کوین:” شما نمی‌توانید ارز مجازی را متوقف کنید. با این که این صنعت نوعی قمار است و سازنده نیست اما جلوی آن گرفته نخواهد شد و در آینده بیشتر آن را خواهیم دید.”
  • خودرو های بدون راننده:” در ده سال آینده سیستم حمل و نقل با کمک تکنولوژی دیجیتال خواهد شد. خودروها با کمک GPS و رادار در خیابان ها حرکت می‌کنند. حوادث و تصادفات کاهش خواهد یافت و جان بسیاری از افراد نجات داده خواهد شد.”

پیش بینی های یک فیزیک دان در مورد آینده - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید