قابلیت پرتره گوگل پیکسل۲، به‌شکل متن باز عرضه می‌شود - تکفارس 
قابلیت پرتره گوگل پیکسل۲، به‌شکل متن باز عرضه می‌شود - تکفارس 

قابلیت پرتره گوگل پیکسل۲، به‌شکل متن باز عرضه می‌شود

میر مهدی حامی
۲ فروردین ۱۳۹۷ - 13:59
قابلیت پرتره گوگل پیکسل۲، به‌شکل متن باز عرضه می‌شود - تکفارس 

شکی وجود ندارد که گوگل پیکسل۲، دارای دوربین فوق‌العاده‌ای است. اگرچه رابط کاربری دوربین اجازه کنترل دستی تنظیمات را نمی‌دهد، اما الگوریتم +HDR گوگل در نمایش اکثر صحنه‌ها بسیار عالی عمل می‌کند. همچنین می‌تواند این عمل را در شرایط کم‌نور نیز به خوبی انجام دهد.

 به‌غیر از +HDR، گوگل یک پست وبلاگی تحقیقاتی در مورد حالت پرتره دوربین گوگل ایجاد کرده است. حالت پرتره دوربین گوگل فقط به یک لنز نیاز دارد، این درحالی است که قطعه‌سازان دیگر به دوربین ثانویه برای اندازه گیری عمق در ایجاد اثر بوکه (تاری) نیازمند‌ند.

ما امیدواریم که به‌اشتراک گذاری عمومی سیستم خود با جامعه، کار را برای گروه‌های دیگر در دانشگاه‌ها و صنایع در تسریع و بهبود سیستم‌ها با مدل‌های آزمایشی و مجموعه داده‌های جدید، آسان‌تر کند و برنامه‌های جدیدی بر پایه این تکنولوژی در نظر گرفته شود.

دوربین گوگل از “تقسیم بندی معنایی تصویر” برای ایجاد این اتفاق استفاده می‌کند. این دوربین دارای قابلیتی است که می‌تواند تعیین کند کدام پیکسل‌ها به پس‌زمینه و کدام به سوژه عکس متعلق هستند. این تکنولوژی به‌شکل متن باز توسط گوگل منتشر شده است تا گوشی‌سازان دیگر نیز این تکنولوژی را در گوشی‌های هوشمند خود اجرایی کنند و یا توسعه‌دهندگان بتوانند از آن در برنامه‌های خود استفاده کنند.

تقسیم‌بندی معنایی تصویر همچنین می‌تواند برای برچسب‌گذاری پیکسل‌ها به عنوان‌هایی نظیر جاده، انسان، سگ و آسمان نیز استفاده شود، پس حالت پرتره فقط یکی از قابلیت‌های این مدل است. از پست وبلاگ در لینک منبع بازدید کنید تا اطلاعات کامل‌تری از نحوه عملکرد DeepLab در پیش‌بینی آنچه که در تصاویر است به‌دست آورید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.