آدریان لامو، هکر نیویورک تایمز در ۳۷ سالگی درگذشت - تکفارس 
آدریان لامو، هکر نیویورک تایمز در ۳۷ سالگی درگذشت - تکفارس 

آدریان لامو، هکر نیویورک تایمز در ۳۷ سالگی درگذشت

مهدی شفیعی
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - 23:39
آدریان لامو، هکر نیویورک تایمز در ۳۷ سالگی درگذشت - تکفارس 

آدریان لامو (Adrian Lamo) که یک هکر بود در سن ۳۷ سالگی از دنیا رفت. ما بر اساس پستی در فیس بوک و ZDNet که توسط پدرش منتشر شده بود، از این موضوع مطلع شدیم. علت مرگ او همچنان مشخص نیست اما پلیس Sedgwick County کانزاس که محل اقامت وی بوده، تنها مرگش را تایید کرده و از ذکر اطلاعات دقیق در این مورد خودداری کرده است..

لامو در سال ۲۰۰۰ به خاطر اینکه شماری از شبکه‌های شرکت‌‌ها از جمله شرکت نیویورک تایمز را هک کرده بود شهرت یافت. به او لقب «هکر بی خانمان» را به خاطر زندگی چادرنشینی‌اش داده‌اند. قبل از هک کردن نیویورک تایمز، او به شرکت‌های دیگری اخطار داده بود که سیستم امنیتی آن‌ها نواقصی دارد، از جمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان به WorldCom و Microsoft اشاره کرد.

با این حال، هر چند که لامو به خاطر هشدار دادن به ارتش شناخته شده بود، خبرنگار Chelsea Manning خاطر نشان کرد که لامو در مورد نشت مواد به WikiLeaks هشدار داده بود. وی در این رابطه گفت که  از روی احساس مسئولیت این کار را انجام داده است و بعد ها به خاطر این تصمیم پشیمان شده است. پدر لامو در فیس بوک در مورد او گفت: “یک ذهن روشن و یک روحیه‌ی دلسوز از بین رفت.”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.