نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 
نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus

محراب کرامتی
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - 13:01
نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

مقدمه

 نسل نهم گوشی های سری گلکسی سامسونگ بلاخره به بازار رسید. بین سامسونگ گلکسی S8 و S8 Plus تفاوت خاصی به غیر از اندازه شان مشاهده نمی‌شود اما این بار سامسونگ قصد دارد تا کاربران را در تنگنا قرار دهد. زیرا بین S9 و S9 Plus به غیر از اندازه چندین تفاوت دیگر نیز وجود دارد. در مدل Plus این گوشی باتری قدرتمند تر و  کیفیت تصویر بهتر وجود دارد. همچنین یک دوربین دیگر هم در پشت گوشی اضافه شده است تا تصاویر بهتر و با کیفیت تری از آن بدست آید. اینجا جایی است که سامسونگ توانسته بین گوشی های خود با دیگر سازندگان تمایز ایجاد کند. زیرا در بین گوشی های هم نسل سری پلاس و سری عادی سازندگان دیگر هرگز چنین تغییرات گسترده ای مشاهده نشده است.

به هر حال سامسونگ هم بلاخره به رقابت دوربین ها رسید و با دوگانه کردن این گوشی اولین دوربین دوگانه خود را به دست کاربران رسانید. این دوربین دوگانه زاویه دید گسترده ای دارد و تصاویر مناسبی را در انواع شرایط نوری می‌گیرد. علاوه بر آن سازندگان اعلام کردند که از مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت در گوشی های S8 و S8 Plus به شدت ناراضی بودند و برای همین در این گوشی آن را به زیر دوربین ها منتقل کردند. پس در نهایت گوشی های سامسونگ هم به این مهم اغراق کردند که قرارگیری حسگر در پشت گوشی به مراتب راحت تر و کارآمد تر از جلوی گوشی است.

S9 Plus در آمریکا با پردازنده قدرتمند Snapdragon 845 و در دیگر نقاط جهان با پردازنده Exynos 9810 منتشر می‌شود. رم این گوشی ۶GB است که برای تمامی کارهای کاربران کافی و حتی اضافی است. با این مقدار رم و پردازنده های قدرتمند و رابط کاربری سبک سامسونگ انتظار می‌رود که این گوشی در همه حال سریع و روان باشد و داغ نکند. حافظه داخلی آن هم تا مدل  ۲۵۶GB قابل انتخاب است. اما پیشنهاد ما به شما مدل ۶۴GB آن است. اگر باز هم به فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات خود نیاز داشتید می‌توانید از یک microSD به دلخواه خودتان استفاده کنید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

تغییر بزرگی که در این گوشی علاوه بر موارد بالا مشاهده شده است اضافه شدن سیستم اسپیکر استریو به گوشی و هندزفری آن بوده است. این تغییر کمی از زمان بندیش عقب است اما با این حال خوب است که سامسونگ به فکر رضایت کاربران خود است. جک هدفون همچنان در این سری از گلکسی های سامسونگ هم پایدار مانده است و خبری از حذف آن نشده است.

در ادامه میبینیم که AR Emoji ها به این گوشی اضافه شدند که کار با آن ها جذاب است. این سری از گوشی های سامسونگ با آخرین ورژن اندروید یعنی Android Oreo و جدیدترین رابط کاربری Experience همراه است. برخی گوشی های S8 سامسونگ هنوز به این نسخه از اندروید مجهز نشده اند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S9 Plus:

  • بدنه: فریم آلومینیومی، Gorilla Glass 5 در جلو و عقب، تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر غبار و آب، در رنگ های مشکی- آبی- خاکستری تیتانیومی- بنفش یاسی
  • صفحه نمایش: ۲” Super AMPLED ‘Infinity Display، رزولوشن ۲۹۶۰x1440، ۱۸٫۵:۹ aspect ratio، HDR10 بدون Dolby Vision
  • دوربین پشت: دوربین اصلی ۱۲MP با سنسور ۱/۲٫۵۵”، f/1.5-2.4 ، dual Pixel PDAF، Ois همراه با دوربین دوم ۱۲MP با سنسور ۱/۳٫۴” و f/2.4

زوم دو برابر، فیلم برداری ۲۱۶۰p/60fps، ۱۰۸۰p/240fps، ۷۲۰p/960fps بصورت  فیلم برداری سوپر اسلوموشن

  • دوربین سلفی: ۸MP با f/1.7، فوکوس اتوماتیک، فیلم برداری ۱۴۴۰p/30fps
  • سیستم عامل و نرم افزار: اندروید Oreo 8.0، سامسونگ Experience 9.0، Bixby Virtual Assistant، Smart Connect، Smart Connect Home
  • چیپ ست در مدل Snapdragon: Qualcomm Snapdragon 845، پردازنده هشت هسته ای (۴ x 2.7GHz Kryo 385 Gold و ۴ x 1.7GHz Kryo 385 Silver) و Adreno 630 GPU
  • چیپ ست در مدل Exynos: Exunos 9810، پردازنده هشت هسته ای ( ۴ x 2.7GHz نسل سوم Mongoose و ۴ x 1.8GHz Cortex-A55) همراه با Mali-G72 MP18 GPU
  • حافظه:۶GB RAM، حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶GB، قابلیت اتصال microSD تا ۴۰۰GB
  • باتری: ۳۵۰۰mAh Li-Po، قابلیت شارژ سریع با Quick Chrarge 2.0، WPC و شارژ وایرلس PMA
  • سیم کارت و اتصالات: مدل تک سیم کارت و دو سیم کارته( پورت هیبریدی)، LTE-A، ۴Band و ۵Band، ۱۸(۱٫۲Gbps/150Mbps)، USB Type-C، Wifi a/b/g/n/ac MU-MIMO، GPS، GLONASS، Beidou، Galileo، NFC و Bluetooth 5.0
  • سایر امکانات: حسگر اثر انگشت، حسگر چشم و شناسایی صورت، اسپیکر های استریو، جک ۳٫۵ میلی‌متری، هدفون های باندل AKG و DeX dock

با نگاهی به مشخصات این گوشی متوجه می‌شوید که در همه جهات با قدرتمند ترین گوشی کنونی روبرو هستید اما در این بخش کمی مشکل هم وجود دارد. به عنوان مثال باتری آن می‌توانست قوی تر باشد. بیشتر گوشی های میان رده امسال هم با باتری ۴۱۰۰mAh عرضه شدند و این باتری برای پرچم دار سامسونگ کم است. اما باید دید که در تست ها چگونه عمل می‌کند. ممکن است با مدیریت باتری مناسب داخل گوشی این باتری عملکرد خارق‌العاده ای داشته باشد. از دیگر نکات منفی این گوشی هم قیمت بالای آن است.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

نگاهی به داخل جعبه

سامسونگ از زمان انتشار Galaxy S7 تغییر خاصی در جعبه گوشی های خود و محتوای داخل آن ها نداده است. ممکن است این به دلیل پیدا کردن ترکیب مناسب و به صرفه برای گوشی های خود باشد اما با قیمت سرسام آور این گوشی نمی‌توان این احتمال را جدی گرفت. با باز کردن جعبه خود گوشی را در زیر آن مشاهده می‌کنید و در کنار آن یک SIM pin قرار دارد. همانند سال گذشته هم دو اداپتور USB-C ، یک کابل و یک شارژر مشکی رنگ که هم رنگ جعبه است در آن قرار داده شده است. این شارژر مشابه مدل های S5 می‌باشد که در گذشته هم مشابه آن را دیده ایم. شارژر از قابلیت Adaptive Fast Charging خود سامسونگ همراه با Quick Charge 2.0 پردازنده های کمپانی Qualcomm برخوردار است. هدست های AKG هم که پایه ثابت گوشی های سری گلکسی هستند در جعبه مشاهده می‌شوند. اما بیایید به خود گوشی نگاهی دقیق تر بیاندازیم.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

طراحی

همیشه بین گوشی های سری گلکسی شباهت های زیادی پیدا می‌شود. اما نکات جدیدی هم قابل مشاهده اند. به عنوان مثال با عوض کردن جای حسگر اثر انگشت توانست تا این حسگر را در این گوشی خود بی استفاده رها نکند. در سری های قبلی گوشی های گلکسی این حسگر به دلیل بزرگ بودن گوشی و مکان نامناسب خود سختی های مخصوص به خود را داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح ‌می‌دادند که از آن استفاده نکنند. همین باعث شد که بسیاری از کاربران با خبر اضافه شدن حسگر مردمک چشم به این گوشی شادمان گردند. در S9 Plus حسگر اثر انگشت در جای مناسبی قرار گرفته است و رسیدن به آن سخت نیست. این حسگر در زیر دومین دوربین گوشی در پشت آن قرار دارد و در بدترین حالت دوربین دوم آن را لمس خواهید کرد و نه دوربین اصلی!

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

وزن این گوشی به ۱۸۹ گرم رسیده است. یعنی از گوشی S8 Plus هیجده گرم سنگین تر شده است. این وزن اضافه به خاطر بدنه آلومینیومی قوی تر و صفحه نمایش ضخیم تر است. بنا به گفته سازندگان این صفحه نمایش های سنگین دوام بالاتری خواهند داشت. با این روند گوشی های آینده وزن بیشتر از ۲۰۰ گرم خواهند داشت و معلوم نیست که این وزن اضافه برای گوشی ها تا کجا پیش خواهد رفت.

صفحه نمایش این گوشی به پنل Super AMOLED مجهز شده است که در گوشی ها انحنا دارد و در گوشه ها هم گرد تر شده است. در کل گوشی ظاهری جذاب دارد و هیچ شکایتی در این بخش نیست. دوربین IR این گوشی هم تقریبا دیده نمی‌شود. دوربین سلفی هم اندکی کوچک تر به نظر می‌رسد. سنسور های همیشگی و LED نوتیفیکیشن هم در جلوی گوشی دیده می‌شوند. جک ۳٫۵ میلی‌متری و بلندگو ها هم به نحوی طراحی شده اند که گوشی بتواند تا حدی ضد آب باشد. البته این موضوع چندی است که در پرچم دار های سامسونگ خیلی بزرگ به نظر نمی‌رسد و به آن عادت کرده ایم.

USB-C در زیر گوشی قرار دارد. پورت سیم کارت این گوشی می‌تواند از دو سیم کارت بصورت هم زمان یا یک سیم کارت و یک microSD پشتیبانی کند. کاربر می‌تواند به سلیقه خود تا سقف ۴۰۰GB کارت حافظه جانبی به این گوشی اضافه کند. پس نگران کمبود جای خالی روی آن نباشید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

Super AMOLED در بهترین وضع خود

گلکسی S9 Plus صفحه نمایشی ۶٫۲ اینچی با پنل Super AMOLED دارد. این پنل که می‌توان گفت مخصوص گوشی های سامسونگ است همواره قدرت خود را در سری های قبلی گلکسی نشان داده است و نیازی به دوباره اعلام کردن آن نیست. چیز زیادی در این سری هم تغییر نکرده است. رزولوشن آن ۲۹۶۰x1440 با چگالی تصویر ۵۲۱ppi است که بصورت ۱۸٫۵:۹ (۲٫۰۶:۱) می‌باشد.

بیشینه روشنایی ثبت شده از آن ۶۳۱ نیت در حالت خودکار است. این مقدار کمی کمتر از S8 Plus است که بیشینه روشنایی ۶۴۷ نیت دارد. البته باید گفت که S9 که کوچک تر است با ۶۵۸ نیت در صدر جدول است. آیفون X اندکی روشن تر است. این در حالی است که بیشتر گوشی های دارای پنل OLED مانند LG V30 و هواؤی Mate 10 Pro اندکی تاریک تر هستند. دید در هنگام آفتاب این گوشی بسیار دلچسب است و از خود ضعفی نشان نمی‌دهد. باید گفت که S9 و S8 Plus در این بخش از S9 Plus بهتر عمل کردند. آیفون X هم با فاصله زیادی همچنان اول است.

دوام باتری

باتری S9 Plus همانند سری قبلی خود ۳۵۰۰mAh است و تغییری در مقدار آن ایجاد نشده است. پردازنده و چیپ ست گرافیکی این گوشی نسبت به S8 Plus قدرتمند تر شده اند ولی باتری همچنان ثابت مانده است. البته باید گفت که هر دو چیپ ست همچنان ۱۰ نانومتری هستند. نگرانی های زیادی راجع به ضعف این باتری وجود داشت اما با انجام برخی تست ها معلوم شد که جای نگرانی وجود ندارد. این گوشی نتایجی مشابه سری قبلی خود داشت. باتری آن در تست های ما توانست با ۱۷ ساعت پخش ویدئو دوام بیاورد. در هنگام وب گردی با وایفای هم تا سقف ۱۱ ساعت عملکرد خوبی داشت. هرچند که می‌‌توانست بهتر باشد. نرخ دوام این گوشی در کل ۸۶ است که قابل قبول است. این مقدار دوام باتری پس از Mate 10 Pro که ۱۵ ساعت و ۲۱ دقیقه است برتر است. اما در حالت کلی باتری S9 Plus قوی تر از بیشتر اسمارت فون های امسال است.

پس از ۳۰ دقیقه شارژ کردن، باتری این گوشی حدود ۳۷% پر شد. این مقدار خیلی قابل توجه نیست اما از آیفون X بهتر است. آیفون X در ۳۰ دقیقه حدود ۲۰% باتریش شارژ می‌شود. اما از سوی دیگر نسبت به باتری ۴۰۰۰mAh هواؤی Mate 10 Pro ضعیف تر است. این گوشی هواؤی در همان مدت زمان ۵۸% شارژ می‌شود. گفته شده که مدل پردازنده Snapdragon این گوشی نتایج ضعیف تری در بیشتر بخش ها نسبت به مدل Exynos دارد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

بلندگو ها

مدتی طول کشید اما سامسونگ بلاخره بلندگو های استریو را به گوشی های خود اضافه کرد. این بلندگو ها در طراحی به شدت شبیه گوشی های هواؤی هستند. کانال اصلی صدای گوشی در زیر آن و کانال دوم آن در قسمت بلندگوی مکالمه قرار دارد. این بلندگوی دوم مسئولیت صداهای زیر و بم را بر عهده دارد. این دو بلندگو با تعویض قرارگیری گوشی کانال های متفاوتی را به خود می‌گیرند. به عنوان مثال اگر گوشی را به حالت طولی قرار دهید بلندگوی زیرین گوشی به عنوان کانال راست و بلندگوی مکالمه به عنوان کانال چپ گوشی کار می‌کند. بدین ترتیب صدای سه بعدی و استریو به گوش شما خواهد رسید. صدای این بلندگو ها قوی و واضح شنیده می‌شود و  در تست های انجام شده کمی قوی تر از آیفون X بوده است.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

رابط کاربری

گلکسی S9 و S9 Plus با ورژن اندروید Oreo منتشر می‌شوند که بصورت رسمی برای سامسونگ طراحی شده است. آخرین ورژن از رابط کاربری سامسونگ یعنی Experience 9.0 هم در کنار آن قرار گرفته است. تفاوت خاصی در Experience 9.0 و ۸٫۵ به چشم نمی‌خورد. جای برخی گجت ها در Menu Tree عوض شده است و ممکن است در اولین تلاشتان نتوانید چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید. چندین مدل ساعت جدید در این ورژن اضافه شده اند. شما اکنون می‌توانید ساعت Lock Screen خود را نیز تغییر دهید. این صفحه تماس تلفنی در راست و دوربین را در چپ خود دارد که مشابه نسخه های قبلی گلکسی ها است. البته با وجود چند نوع روش باز کردن گوشی از قبیل حسگر های متفاوت، این صفحه خیلی به چشم نمی‌آید. اما حسگر مردمک یک مشکل دارد. اگر چشمانتان بسته باشد نیز گوشی را باز می‌کند. هنگامی که این حسگر مردمکی را پیدا نمی‌کند به دنبال قالب چشم می‌رود و در صورت نزدیک بودن الگوی خود با الگوی روبروی حسگر گوشی باز می‌شود. شما می‌توانید هم حسگر اثر انگشت و هم مردمک چشم را با هم به کار ببرید. البته باید یک رمز ثانویه هم برای این گوشی قرار دهید تا در صورت به مشکل خوردن دو حسگر به صورت سنتی آن را باز کنید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

یکی از قابلیت هایی که به رابط کاربری سامسونگ اضافه شده مشاهده HomeScreen خود بصورت Landscape است. سونی چندی است که در اکسپریا های خود این قابلیت را قرار داده است. Multi Window از ابتکارات خوب سامسونگ بود و هنوز هم سامسونگ از دیگر سازندگان این کار را بهتر انجام داده و حق انتخاب زیادی در دستان شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید برنامه های خود را در این حالت به هر اندازه دلخواه درآورید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

قابلیت App Pairs هم همچنان وجود دارد. این قابلیت اولین بار در Note 8 مشاهده شد. بطوری که برنامه هایی که بیشتر از بقیه استفاده می‌کنید را با هم باز کرده و در صفحه نمایش مشاهده می‌کنید. خمیدگی های اطراف S9 و S9 Plus دوباره برنامه ریزی شده اند اما هنوز هم همان کاربرد را دارند. میان بری به برخی برنامه ها، مخاطبان، ساعت و … .

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

Gesture های آشنایی در این گوشی ها هم پیدا می‌شوند. به عنوان مثال شما با سوایپ کردن حسگر اثر انگشت می‌توانید نوتیفیکیشن های خود را ببینید. با سه بار لمس کلید home به حالت تک دست می‌رسید. با دو بار فشار دادن کلید پاور دوربین گوشی باز می‌شود. در این حال Smart Stay با استفاده از دوربین جلویی تشخیص می‌دهد که شما واقعا می‌خواهید عکس بگیرید یا در مدتی طولانی به صفحه خیره شده اید. که در این صورت گوشی را در حالت آماده به کار قرار می‌دهد تا باتری کمتری مصرف شود. تمامی این قابلیت ها را می‌توانید روشن یا خاموش کنید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

شما یک فولدر مخفی نیز بر گوشی خود دارید. این فولدر از طریق حسگر اثر انگشت یا مردمک محافظت می‌شود. شما می‌توانید در آن کپی برنامه های خود، اطلاعات شخصی و … را قرار دهید. همچنین می‌توانید این فولدر را در نهایت hide کنید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

AR Emoji

این ایموجی ها در جواب به Apple Animoji طراحی شده اند. از دوربین سلفی برای گرفتن عکس از صورت شما استفاده می‌کند. سپس آن را به ایموجی تبدیل می‌کند. شما می‌توانید این ایموجی ها را شخصی سازی کنید. مدل مو ها، عینک و رنگ پوست و … را تغییر دهید. همچنین گیف هایی از شما می‌سازد که در برنامه پیام رسان خود می‌توانید از آن ها استفاده کنید. این کار ایده جالبی است که هنوز توسط سامسونگ تکمیل نشده و مشکلات خود را دارد.

در کل با گوشی قدرتمندی روبرو هستیم که سامسونگ برای طرفداران خود به ارمغان آورده است. باید دید که در دست کاربران این گوشی به انتظارات از خود پاسخ مناسبی می‌دهد یا خیر.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس  نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس  نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

عملکرد

S9 Plus در دو ورژن پردازنده عرضه می‌شود. در آمریکا و چین با پردازنده Snapdragon 845 و در دیگر نقاط جهان با پردازنده Exynos 9810 به دست کاربران می‌رسد.

چیپ ست Exynos 9810 پردازنده ای هشت هسته ای با طراحی ۱۰ نانومتری FinFET است که ۴ هسته آن نسل سوم Monogoose در فرکانس ۲٫۷GHz و چهار هسته دیگر Cortex-A55 در فرکانس ۱٫۸GHz هستند. GPU قدرتمند ۱۸ هسته ای Mali-G72 هم در کنار آن قراردارد. این پردازنده با یک مودم LTE جدید همراه می‌شود که سرعت بیشینه دانلود ۱٫۲Gbps(Cat.18) را پشتیبانی می‌کند.

چیپ ست Snapdragon 845 پردازنده هشت هسته ای با طراحی ۱۰ نانومتری LPP است که ۴ هسته آن مدل Kryo 385 Gold در فرکانس ۲٫۷GHz و چهار هسته دیگر آن Kryo 385 Silver در فرکانس ۱٫۷GHz هستند. Adreno 630 هم که ۳۰% قوی تر از Adreno 540 است در کنار این پردازنده قرار گرفته است. کوالکام هم مودمی جدید به چیپ ست خود اضافه کرده که همان سرعت دانلود را دارد اما سرعت آپلود آن کمی پایین تر است.

در بنچمارک Antutu 7 این گوشی در مقام سوم قرار گرفته است و Xperia XZ2 همچنان در صدر جدول قرار دارد. در بنچمارک هایGeekBench 4.1  که مربوط به پردازنده است آیفون X در صدر آن و این گوشی در مقام سوم قرار گرفت. در دنیای گوشی های اندرویدی S9 Plus عملکردی استثنایی دارد اما در کل هنوز هم به پای اپل نمی‌رسد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

دوربین

S9 Plus همان دوربین S9 را همراه با یک دوربین دوم از Note 8 دارد. دوربین اصلی ۱۲MP با دیافراگم متغیر f/1.5-2.4 است. منظور از متغییر در اینجا این نیست که شما می‌توانید مقدار آن را تعیین کنید. شما فقط بین دو حالت آن می‌توانید انتخاب کنید. اما دوربین دوم دیافراگمی ثابت روی f/2.4 دارد و کوچکتر است. فوکوس خودکار برپایه تشخیص فاز هم بصورت دوگانه وجود دارد. در هنگام تاریکی هم فلش LED اینجاست تا در عکاسی به شما کمک کند. البته باید به اینکه سامسونگ از فلش های دوگانه استفاده نمی‌کند ایراد گرفت. این دوربین سامسونگ در هر بار ۴ عکس را می‌گیرد و با مقایسه تصاویر نویز آن را کاهش می‌دهد. سامسونگ وعده داده که بدین صورت در تمامی تصاویر گرفته شده از این گوشی ۳۰% نویز کمتری وجود دارد. برنامه دوربین گوشی به شدت مشابه Apple iOS Camera شده است که نمی‌دانیم چیز خوبی است یا بد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

تصاویر گرفته شده به خاطر دیافراگم قدرتمند این گوشی روشن و واضح هستند و به خاطر دوربین دوم عمق مناسبی دارند. در حالت زوم دو برابر هم از کیفیت تصاویر اندکی هم کاسته نخواهد شد. تصاویر گرفته شده از این گوشی در کیفیت و رنگ بندی مشابه Note 8 هستند ولی به پای آیفون X نمی‌رسند. قابلیت پورتریت هم به این گوشی اضافه شده که تصاویری با فوکوس بی نظیر را به کاربر عرضه می‌کند.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

دوربین سلفی ۸MP

دوربین سلفی S9 Plus سنسور ۸MP با دیافراگم f/1.7 را دارد که به فوکوس خودکار مجهز شده است. تصاویر خوبی را در نور مناسب می‌گیرد و با قابلیت فوکوس لمسی هم می‌توانید پس زمینه خود را تار کنید و تصاویر جالبی بگیرید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

فیلم برداری

دوربین S9 Plus کیفیت  ۴K و ۱۰۸۰p را در ۶۰fps و ۳۰fps پشتیبانی می‌کند. اکنون می‌توانید ویدئو های خود را در فرمت H.264 و یا H.265(HEVC) ذخیره کنید. OIS همیشه در دسترس است. ثابت کننده دوربین هم در همه حالات به جز ۴K/60fps موجود است. با انتخاب فرمت ۲۶۵ شما در هر ۳۰ ثانیه فیلم برداری ۴K حدود ۱۰۰MB فضای کمتری را پر می‌کنید.

 

ویدئو های اسلوموشن

قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۷۲۰p در ۹۶۰ فریم بر ثانیه بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد. این قابلیت را سونی از سال گذشته بر روی گوشی های خود قرار داده است. اما کار سامسونگ به مراتب بهتر بوده است. گوشی فیلم برداری سوپر اسلوموشن خود را بصورت خودکار شروع می‌کند. این کار به وسیله الگوریتم هوش مصنوعی دوربین انجام می‌َشود. همچنین برای افرادی که بصورت دستی می‌خواهند این کار را انجام دهند هم این قابلیت وجود دارد. ادیت ویدئو های گرفته شده هم نسبت به گوشی های اکسپریا بهتر است.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

به عنوان مثال شما می‌توانید در حین ادیت کردن تکه های دلخواه خود را بصورت گیف درآورید. علاوه بر این حالت از اسلوموشن حالت ۱۰۸۰p/240fps هم وجود دارد. این حالت بصورت دیفالت وجود ندارد و در تنظیمات گوشی باید آن را فعال کنید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

در رقابت

S9 Plus قطعا از گوشی های گران قیمت بازار است. اما همچنان از آیفون X ارزان تر است! در مقایسه های ما گوشی سامسونگ نسبت به Mate 10 Pro هواؤی دوربین بهتری داشت اما باتری آن اندکی ضعیف تر بود. Pixel 2 XL تصاویر بهتری می‌گیرد اما زوم دو برابر و دوربین دوم ندارد.

برای کسانی که اکنون S8 دارند خرید S9 هیچ دلیلی ندارد. زیرا تفاوت خاصی در این دو مدل نیست که ارزش خریدن آن را افزایش دهد. اما راجع به سری پلاس ها نمی‌توان این را گفت. زیرا سامسونگ تمام تلاش خود را کرده که برای کاربران تنوع و مشخصات متفاوت را به ارمغان بیاورد. Note 8 صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی دارد که بزرگتر از S9 Plus است. همچنین دوربینی مشابه آن دارد و عملکرد چیپ ست های آن هم اندکی بهتر است. با همه این ها قیمت Note 8 معقول تر از S9 Plus است. علاوه بر این یک S-Pen نیز همراه خود دارد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S9 Plus - تکفارس 

مزایا:

  • کیفیت عالی
  • صفحه نمایش عالی
  • دوام بالای باتری
  • عملکرد قدرتمند دوربین
  • رابط کاربری مناسب

معایب:

  • قیمت بالا
  • وزن زیاد، وزن نزدیک به Note 8

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.