گوگل تصمیم به تغییر نام اندروید Wear گرفت؛ اندروید Wear با Wear OS جایگزین خواهد شد - تکفارس 
گوگل تصمیم به تغییر نام اندروید Wear گرفت؛ اندروید Wear با Wear OS جایگزین خواهد شد - تکفارس 

گوگل تصمیم به تغییر نام اندروید Wear گرفت؛ اندروید Wear با Wear OS جایگزین خواهد شد

پویان ایزدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 13:00
اندروید ویر

گوگل تصمیم گرفت تا نام سیستم عامل ساعت‌ها و گجت های پوشیدنی خود را از اندروید Wear به Wear OS تغییر دهد. هرچند که مشخص نیست دلیل این تغییر نام چه خواهد بود، اما احتمالا گوگل تغییرات بزرگی را در زمینه تولید دستگاه‌ها و گجت های پوشیدنی اعمال می‌کند.

اندروید ویر نخست در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و حال شرکت گوگل قصد تغییر نام آن را دارد. حتی قسمت جدیدی در سایت گوگل با نام Wearos ایجاد شده است که می‌تواند این تغییر را تایید کند. ویر او اس حتی یک شعار جدید را نیز تصاحب کرده است:

اندروید ویر

همان‌طور که می‌دانید، ساعت‌های هوشمند گوگل هم با آی او اس کار می‌کنند و هم با اندروید، پس در این دستگاه‌ها شاهد یک نوع انعطاف پذیری بسیار عالی هستیم. پلتفرم نرم‌افزاری اپل واچ، واچ او اس (WatchOS) نام دارد. و حتی اگر ویر او اس گوگل نتواند ویژگی‌های مشابهی با کاربران اندرویدی را به صاحبان آیفون‌های اپل ارائه کند هم بسیاری از مشتریان سیستم عامل گوگل را ارجح‌تر از اپل واچ می‌دانند.

گزارشی که گوگل ارسال کرده نشان می‌دهد که از هر ۳ نفری که دارای ساعت هوشمند گوگل بودند، یک نفر آن‌ها دارای گوشی با سیستم عامل آی او اس بود. کاربران اندرویدی هنوز هم اکثریت مشتریان را تشکیل می‌دهند. بیش از ۵۰ ساعت هوشمند ویر او اس تاکنون روانه بازار شده است و بسیاری از برندهای مد دنیا نیز از این پلتفرم استفاده کرده‌اند.

دنیس تروپر، یکی از مدیران عالی رتبه شرکت گوگل گفت:

ما یک نام جدید را معرفی می‌کنیم که می‌تواند بهتر نشان‌دهنده‌ی تکنولوژی، هدف و از همه مهم‌تر افرادی که ساعت‌های هوشمند ما را می‌پوشند باشد. ما حالا Wear OS ساخت گوگل، یک پلتفرم گجت های پوشیدنی برای همه هستیم. شما این نام جدید را بر روی ساعت و اپلیکیشن موبایلی خود طی هفته‌های آینده مشاهده خواهید کرد.

تغییر نام این سیستم عامل چند هفته‌ای است که بین کاربران در فضای مجازی دست به دست می‌شود و شایعات پیرامون آن در فضای اینترنت پخش شده بود، حتی نام تجاری و لوگو این سیستم عامل را خیلی از کاربران زودتر از سایرین دریافت کرده‌اند.نخستین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید P نیز به پلتفرم گجت های پوشیدنی Wear OS گوگل اشاره می‌کند. گوگل احتمالا در کنفرانس I/O امسال خود که تا چند ماه دیگر برگزار می‌شود بیشتر در مورد جاه طلبی‌هایش همراه پلتفرم Wear OS صحبت خواهد کرد. این نرم‌افزار قطعا نیاز به کار بیشتر و بازنگری خواهد داشت. ما در حال حاضر نمی‌دانیم که گوگل چه در سر دارد.

تغییر نام امروز پیش‌تر از برگزاری نمایشگاه جهانی بازل اعلام شده است که در آن سازندگان ساعت‌های هوشمند از جدیدترین محصولات خود پرده برداری خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.