نسخه جدید شیائومی ردمی نوت ۵ عرضه شد - تکفارس 
نسخه جدید شیائومی ردمی نوت ۵ عرضه شد - تکفارس 

نسخه جدید شیائومی ردمی نوت ۵ عرضه شد

پویان ایزدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 12:30
شیائومی ردمی نوت 5

شیائومی به تازگی نسخه جدیدی از گوشی سری ردمی نوت خود به نام ردمی نوت ۵ معرفی کرده است. این گوشی به نوعی نسخه تغییر یافته گوشی ردمی نوت ۵ پرو در هند خواهد بود.

هر دو گوشی تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم. هر دو اسمارت‌فون از نمایشگری ۵.۹۹ اینچی بهره می‌برند که وضوح آن به ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. چیپست مورد استفاده در این دو مدل اسنپدراگون ۶۳۶ است که با ۳/۴ گیگابایت رم و ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. نیرو دهنده هر دو مدل یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

تفاوت بزرگ موجود در هر دو گوشی به دوربین‌های آن‌ها برمی‌گردد.. لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مورد استفاده در ردمی نوت ۵ جدید از گشودگی دیافراگم f/1.9 بهره می‌گیرد که این مقدار در ردمی نوت ۵ پرو ضریب f/2.2 است. اندازه پیکسل‌ها نیز از ۱.۲۵μm به ۱.۴۰μm افزایش یافته است که مطمئنا بازدهی بهتری را به همراه خواهد داشت. سنسور مورد استفاده در ردمی نوت ۵ به فناوری فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) مجهز شده که فوکوس سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد. سنسور دوم دوربین دوگانه در هر دو نسخه نیز نمونه‌ای ۵ مگاپیکسلی است.

همچنین دوربین سلفی هر دو گوشی کمی متفاوت است جایی که این بار یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی جایگزین نمونه ۲۰ مگاپیکسلی موجود در نسخه هند شده است. هم‌چنین دوربین سلفی مورد استفاده در نسخه چینی از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌گیرد که امکاناتی نظیر زیبایی چهره، حالت پرتره و بازگشایی قفل به کمک تشخیص چهره را بهبود بخشیده است.

نسخه به روز شده ردمی نوت ۵ دارای سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸٫۱ با رابط کاربری MIUI 9 است.ضمن آن‌که این مدل از پروژه Treble پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که نسخه هندی به صورت پیش‌فرض از اندروید ۷.۱ بهره‌مند بوده است. این هندست در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و رزگلد عرضه خواهد شد. قیمت پایه این دستگاه ۱۷۰ دلار بوده که با توجه به میزان رم و حافظه داخلی قابل افزایش است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید