خلاصه خبر
یک شرکت تولید بازیهای رایانهای به نام Ubisoft در حال طراحی سیستم هوش مصنوعی است که Commit Assistant نام داشته و میتواند خطاهای برنامهنویسان قبل از انجام دادن اشتباه اعلام نماید.
Ubisoft شرکتی فرانسوی است که با کمک سیستم Commit Assistant، باگهای کدنویسی را با هوش مصنوعی قبل از رخ دادن نشان میدهد.
این شرکت تجربه دهساله خود در زمینه کدنویسی را به کار گرفته و کدها را وارد Commit Assistant کرده است.
این سیستم هوش مصنوعی مکانهای قبلی که در آنها خطایی رخ داده را بررسی کرده و چگونگی تصحیح آنها را نیز به خاطر میسپارد.
این شیوه باعث شد تا Commit Assistant خطاهای احتمالی یک برنامهنویس را پیشبینی کرده تا باگ دوباره تکرار نشود.
با این سیستم، علاقهمندان امیدوارند تا بازیهای منتشر شده توسط Ubisoft دیگر خطا و باگی نداشته باشد البته باید این نکته را نیز یادآور شویم که طراحی بازی بدون خطا کار خستهکننده و پیچیدهای است.
سایت GamesIndustry.biz گزارش میدهد که سرپرست محققان شرکت Ubisoft، یوس جاکویر، میگوید: هوش مصنوعی تا ۲۰ درصد در زمان برنامهنویسان صرفهجویی میکند. به علاوه، Commit Assistant میتواند از هر ۱۰ خطا، ۶ عدد از آنها را تشخیص دهد.
اگر توسعهدهندگان خطای خود را متوجه نشوند، در مرحله پساتولید، آزمایشکنندگان آن را متوجه میشوند. بلافاصله پس از اینکه این افراد نیز مشکل را مشاهده کردند، کدی که باعث بروز خطا شده را اصلاح مینمایند.
شرکت Ubisoft مدعی است که مشاهده خطای بازیها پیش از ورود به بازار، حدود ۷۰ درصد قیمت از بین بردن باگ را شامل میشود.
سیستم Commit Assistant که فعلاً در از بین بردن باگ بازیها فعالیت دارد، میتواند وارد حیطه نرمافزاری نیز بشود.
این سیستم با همکاری دانشگاه Concordia ساخته شده و این مؤسسه نیز مقالاتی در مورد آن به چاپ رسانده است که شرکتهای دیگر توسعه نرمافزاری نیز میتوانند از آن برای فرآیندهای تولیدی و کدنویسی خود بهره ببرند.
سیستم هوش مصنوعی Commit Assistant توانست با حجم عظیمی از دادهها به چنین موفقیتی برسد.
شرکتی مانند Ubisoft که مولتیمیلیاردها دلار ارزش داشته و جهانی نیز است، اطلاعات کافی را برای از بین بردن باگها در اختیار دارد تا خطاهای احتمالی را تشخیص دهد ولی خبر بد برای کمپانیهای کوچکتر این است که آنها نمیتوانند از این نتایج بهره کافی را ببرند.
نظرات