توییتر حساب های کاربری را که کلاهبرداری ارز مجازی انجام می دهند خواهد بست - تکفارس 
توییتر حساب های کاربری را که کلاهبرداری ارز مجازی انجام می دهند خواهد بست - تکفارس 

توییتر حساب های کاربری را که کلاهبرداری ارز مجازی انجام می دهند خواهد بست

پویان ایزدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 23:07
کلاه برداری توییتر

توییتر اقداماتی را برای کاهش میزان کلاه‌برداری ارز مجازی را در پلتفرم آن انجام خواهد داد. در هفته‌های اخیر، تعدادی از کاربران توییتر، اکانت های ویتلی بوتین موسس ارز رمزنگاری‌شده اتریوم، ایلان ماسک یا جان مک آفی را هک کردند. آنها از تاکتیک‌های فریبنده مانند نام کاربری جعلی استفاده یا از علامت مشابه حساب کاربری مشابه استفاده می‌کنند و به فالوور ها گفته می‌شود که هزینه‌ای را ارسال کنند تا برای آن‌ها جایزه بزرگ ارسال شود.

توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد  که این نوع حساب‌ها را از بین خواهد برد. این شرکت گفت: ما از این نوع کلاه‌برداری‌ها آگاهی داریم و به طور فعال تعدادی از سیگنال‌ها را برای جلوگیری از این نوع حساب‌ها از طریق دیگران به کار گرفته‌ایم.

در ماه فوریه، یکی از کاربران توییتر به طرز شگفت انگیزی اعلام کرد که اگر کاربران به او ۰٫۱ اتر ارسال کنند، آنها هزینه بسیار زیادی دریافت خواهند کرد. کلاهبردار ها از دو حساب @ VitalikButter یاVitalikButerjm  در پیام او پاسخ ارسال و مقدار کمی از اتریوم درخواست کردند. کسانی که گول این کلاه‌برداری را خوردند، باید احتمالا نامه‌ای مشکوک حساب‌های جعلی را از یاد برده باشند.
در حساب توییتری این گونه نوشته شده است:

اگر برای من ۰٫۲ اتریوم بفرستید، ۲ اتریوم برای شما ارسال می‌کنم چون آدرس من به صورت زیر است

نشانی من:

۰xCDDd354cd8550c5E30eaB2d63cDC48156a344f0A

مراقب کلاه‌برداری‌ها باشید.

حساب جعلیButerin در نهایت فاش شد و او در ماه مارس با تغییر نام خود به vitalik و ارائه این جمله که: خیر من با حساب کاربری Buterin اتریوم ارسال نکردم، قضیه را فیصله داد.
کلاه‌برداران حساب کاربری ایلان ماسک نیز در توییتر زیاد به چشم می‌خورند. یک حساب جعلی Elon به توییت @ SpaceX پاسخ داد که پخش آنلاین Falcon 9 در ۶ مارس در حال آماده برای پرتاب است، و گفت «فقط امروز تصمیم گرفتم ۳۰۰۰ اتریوم را به طرفدارانم ارسال کنم». در زمان انتشار، حساب جعلی ایلان ماسک elonmuskik معلق شده است اما حساب بوتریم VitalikButerjm هنوز فعال است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید