اتحادیه اروپا بدنبال توقف انتشار محتویات غیر قانونی در فضای مجازی - تکفارس 
اتحادیه اروپا بدنبال توقف انتشار محتویات غیر قانونی در فضای مجازی - تکفارس 

اتحادیه اروپا بدنبال توقف انتشار محتویات غیر قانونی در فضای مجازی

Mo.T
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 08:00
اتحادیه اروپا بدنبال توقف انتشار محتویات غیر قانونی در فضای مجازی - تکفارس 

این بخشی از تصمیمات جدیدی است که برای مبارزه با محتویات‌غیرقانونی در فضای‌مجازی اتخاذ‌شده‌است.

کمیسیون‌اروپا دستورالعمل‌های گسترده‌ای را برای فیسبوک، گوگل و سایر شرکت‌های تکنولوژی‌محور، جهت حذف محتویات‌غیرقانونی‌آنلاین و یا محتواهای‌تروریستی ارسال کرده‌است.
این‌کمیسیون تصمیماتی را اتخاذ کرده‌است که تمام انواع استفاده‌های غیرقانونی از اینترنت از جمله؛ رسانه‌های‌تروریستی، آزار‌جنسی‌کودکان، محصولات‌جعلی، رعایت‌نکردن‌حق‌نشر و مواردی که شامل خشونت هستند، را شامل‌می‌شود.
این‌تصمیمات همچنین رویه‌های‌واضح‌تر، ابزارهای‌کارآمدتر و ضمانت‌های محکم‌تری، مانند نظارت و تائید‌انسان، را نشان‌می‌دهند؛ که در اینصورت مواردی که بصورت اشتباه نشانه‌گذاری شده‌اند، قابل‌بازیابی خواهند‌بود.
بعنوان‌بخشی از این توصیه‌ها، اتحادیه اصرار‌دارد که شرکت‌ها محتواهای تروریستی را حداکثر تا ۱ ساعت پس از انتشار حذف‌کنند؛ چون اینگونه محتواها در ساعات‌اولیه بسیار تاثیرگذارتر‌هستند.

نائب‌رئیس‌اتحادیه‌اروپا، Andrus Ansip، می‌گوید:

در حالی که سیستم‌های چندگانه در حال حذف‌کردن محتویات‌بیشتری نسبت به قبل هستند، که این خود نشان‌دهنده کارا‌بودن سیستم خود‌تنظیمی ما می‌باشد، اما هنوز نیاز به عکس‌العمل‌های سریعتری برعلیه تبلیغات‌تروریستی و محتواهای غیر‌قانونی دیگر، که امنیت و حقوق بنیادی شهروندان را تهدید‌می‌کند، وجود‌دارد.

شناسایی‌خودکار، ابزارهایی جهت جلوگیری از بارگذاری‌دوباره‌محتوا و سیستم‌ارجاع‌بهبود‌یافته برای اعضای‌اتحادیه‌اروپا، از‌جمله تغییراتی‌است که این سازمان خواستارآن می‌باشد. این آخرین‌تلاش اتحادیه‌اروپا برای مبارزه با محتواهای‌غیرقانونی است.
این‌سازمان این‌ایدها را فعلاً بعنوان‌قانونی‌نرم‌افزاری اجرا‌می‌کند تا درباره عملیاتی‌کردن آنها تصمیم‌گیری‌کند. طبق گفته Wall Street Journal:

این دستورالعمل‌ها محدود‌کننده نمی‌باشند، اما می‌توانند بعنوان مرجعی‌قانونی در دادگاه مورد‌استفاده قرارگیرند.

این کمیسیون معتقداست که طرح‌آنها، پروسه نشانه‌گذاری و حذف محتواهای غیرقانونی را سریعتر کرده و همکاری بین شرکت‌ها، نشانه‌گذاران و مقامات انتظامی را تقویت می‌کند.
برخی شرکت‌ها معتقدند که این‌دستورالعمل‌ها نقض‌حق آزادی‌بیان است. مدیران این شرکت‌ها به مجله‌WSJ گفته‌اند که آنها درباره این‌بخش، با مقامات‌اتحادیه‌اروپا دیدارکرده‌اند.
شرکت‌های‌تکنولوژی‌محور از سال‌های‌گذشته برای مبارزه با محتواهای‌نامناسب با قانون‌گذاران همکاری می‌کرده‌اند. بعنوان مثال؛ فیسبوک از قبل اعلام‌کرده‌بود که قصد‌دارد محلی‌برای میزبانی از تروریست‌ها را بوده و به کمک هوش‌مصنوعی و دخالت‌انسان، تروریسم را ریشه‌کن کند. یوتیوب نیز در این راستا، سال‌گذشته قدم‌های‌جدیدی، از جمله؛ استفاده‌از سیستم‌های‌اتوماتیک و به‌خدمت‌درآوردن نشانه‌گذاران بیشتر، برداشته است.
فیسبوک، توئیتر، مایکروسافت و یوتیوب تعهد نامه اتحادیه اروپا را، مبنی‌بر مقابله با افراطی‌گری، به امضا رسانده‌اند.
اندروس‌انسیپ در کنفرانس‌خبری خود در ۱۸مارچ ۲۰۱۸ گفت:

چیزی که بصورت آفلاین غیرقانونی است بصورت آنلاین هم غیرقانونی می‌باشد. سیستم‌های‌محدود تحت‌نظارت تجارت‌الکترونیکی‌اتحادیه‌اروپا، در حال‌حاظر به‌خوبی کار‌می‌کنند و باید به فعالیت خود ادامه‌دهند.

طبق دستورالعمل‌های جدید شرکت‌ها موظف‌اند تا در طی ۳ ماه‌آتی راهکار خود برای مقابله با بارگذاری محتویات‌تروریستی، و در طی ۶ ماه بعد نحوه جلوگیری از انتشار سایر محتویات غیر قانونی را اعلام کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.