افت ۰٫۵ درصدی فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ - تکفارس 
افت ۰٫۵ درصدی فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ - تکفارس 

افت ۰٫۵ درصدی فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷

پویان ایزدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 11:49
افت فروش گوشی های هوشمند در سال 2017

شرکت IDC که یک موسسه تحلیل آماری است که هر ساله آمار مستندی از عرضه و تولید گوشی‌های هوشمند به دست می‌دهد. این شرکت به تازگی اعلام کرده که فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۰٫۵ درصد افت داشته است. این مقدار به  ۱٫۴۶ میلیارد اسمارت فون می‌رسد که همگی اندروید یا iOS را به اجرا در می‌آورند. IDC پیش بینی می‌کند که این میزان عرضه با رشدی ۲٫۸ درصدی طی ۵ سال آتی، به ۱٫۶۸ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید.

البته به نظر می‌رسد که افت ۵ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سال ۲۰۱۷ نیز یکی از عامل‌های این مساله باشد. در مناطق اروپا، آسیا و خاورمیانه نیز عرضه دیوایس ها با کاهش ۳٫۵ درصدی همراه بوده و در بازار آمریکا، تفاوتی نسبت به سال گذشته به وجود نیامده است.

افت فروش گوشی های هوشمند

با این حال، ارائه چنین ارقامی لزوماً به معنای تکمیل شدن ظرفیت بازار دیوایس های موبایل نیست و کماکان بازارهای در حال توسعه زیادی وجود دارد که بسیاری از مشتریان آن‌ها، برای نخستین بار به خرید موبایل‌های هوشمند روی می‌آورند. طی ۵ سال پیش رو، رقابت میان تولیدکنندگان شدیدتر از قبل خواهد شد و به زعم IDC به نقطه‌ای خواهد رسید که «یکپارچگی اجتناب ناپذیر خواهد بود».

البته در سال جاری میلادی به نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند با سایز صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ به بالا بتوانند کمبود سال گذشته فروش بازار را پر کنند.در این بین، کمپانی‌های تولیدکننده به ساخت موبایل‌هایی با انواع نمایشگر و مشخصات سخت‌افزاری گوناگون ادامه خواهند داد اما اکثریت مصرف کنندگان قادر به درک تفاوت‌های میان آن‌ها نخواهند بود.

 

با فراگیری تکنولوژی ۵G که قرار است از سال آتی میلادی شروع به کار کند، در سال ۲۰۲۲ میلادی تقریباً یک پنجم از اسمارت فون ها از سرعت‌های گیگابیتی پشتیبانی خواهند کرد. آنتونی اسکارسلا، یکی دیگر از تحلیلگران IDC نیز عقیده دارد که بهبود سرعت، قدرت سخت‌افزاری و عمر باتری، عواملی مهم برای رشد بازار تلقی خواهند شد و تمام این بهبودها بدون افزایش چشمگیر قیمت صورت خواهد گرفت.

از نظر سیستم عامل، موبایل‌های اندرویدی در سال ۲۰۱۷ سهمی ۸۵٫۱ درصدی از بازار داشتند و در این بین، سهم iOS به ۱۴٫۸ می‌رسد. ۲٫۲ میلیون دستگاه از مجموع ۱٫۴۶ میلیارد دستگاه سایر سیستم عامل‌ها را به اجرا درمی‌آوردند که IDC سهم ۰٫۱ درصدی را به آن‌ها اختصاص داد؛ هرچند که سهم واقعی آن‌ها ۰٫۰۰۱ درصد است.

آیا شما نیز یکی از طرفداران گوشی‌های هوشمند هستید و هر ساله گوشی جدید خریداری می‌کنید؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید