خودرو تسلا رودستر ایلان ماسک را در فضا مشاهده کنید - تکفارس 
خودرو تسلا رودستر ایلان ماسک را در فضا مشاهده کنید - تکفارس 

خودرو تسلا رودستر ایلان ماسک را در فضا مشاهده کنید

پویان ایزدی
۷ اسفند ۱۳۹۶ - 10:51
تسلا رودستر ایلان ماسک

هفته گذشته ایلان ماسک مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس، خودرو تسلا رودستر خود را همراه با یک سرنشین انسان فضایی آدمک شکل به فضا پرتاب کرد. این خودرو با موشک فالکون سنگین به فضا پرتاب شده بود. دوربین‌هایی نیز در این خودرو موجود بودند که تصاویر را در عرض چند ساعت به صورت زنده ارسال کردند، تصاویری که نمای زیبایی از زمین را نشان می‌داد.

حال اگر می‌خواهید بدانید الان این خودرو پرنده در کجای منظومه شمسی ما قرارگرفته است، وب‌سایتی به نام whereisroadster.com این اطلاعات را به دست کاربران می‌دهد.

این وب‌سایت توسط مهندس بن پیرسون ساخته شده که بسیار علاقه‌مند به هوا و فضا است. او در این رابطه گفت:

من تمامی کتاب‌های مربوط به هوافضا و ستاره‌شناسی را در کتابخانه مطالعه می‌کردم. روزی که فالکون سنگین به هوا پرتاب شد مردم زیادی را دیدم که به دنبال ردیابی تسلا رودستر ایلان ماسک بودند. بنابراین تصمیم گرفتم که این وب‌سایت را برای اطلاع مردم طراحی کنم.

پس از پرتاب موشک فضاپیما شرکت اسپیس ایکس،پیرسون فضای عبوری تسلا رودستر ایلان ماسک را مدل‌سازی کرد. اما متوجه این قضیه شد که اطلاعاتی که او به دست آورده بود با اطلاعات مدار گردشی خودرو پرنده همخوانی نداشت. او متوجه شد که اطلاعات ایلان ماسک کمی اشتباه بوده است!

پیرسون بااین‌وجود هنوز هم از ایلان ماسک طرفداری می‌کند. او گفت:

شخصیت ریسک‌پذیر ایلان ماسک را دوست دارم. زمانی که همه‌چیز غیرممکن باشد، او غیرممکن را به ممکن تبدیل خواهد کرد.

درنهایت ناسا اطلاعات دقیق مسیر تسلا رودستر را در فضا مشخص کرد. پس‌ازآن پیرسون توانست این اطلاعات را ذخیره کند و مدل خود را دقیق‌تر بسازد. در حال حاضر شما می‌توانید مدار تسلا رودستر را در کنار مدار عطارد، ونوس، زمین و مریخ مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مسیر این خودرو را تا پایان سال ۲۰۲۰ به‌طور زنده دنبال نمایید.

طبق مدل‌سازی پیرسون، خودرو پرنده تا سال ۲۰۹۱ به زمین برمی‌گردد و این زمان می‌تواند بهترین موقع برای بازیابی خودرو به سمت زمین توسط علاقه‌مندان به فضا باشد! البته از طرفی پیرسون عقیده دارد این خودرو به مسیر خود در منظومه شمسی ادامه دهد و شاید زمانی به جسم فضایی برخورد کند و از بین برود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید