فاکسکان به دنبال تولید نسخه ارزان دوربین های RED - تکفارس 
فاکسکان به دنبال تولید نسخه ارزان دوربین های RED - تکفارس 

فاکسکان به دنبال تولید نسخه ارزان دوربین های RED

مهتاب جهاندار
۲ اسفند ۱۳۹۶ - 12:20
فاکسکان به دنبال تولید نسخه ارزان دوربین های RED - تکفارس 

شرکت RED یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتال در سینما بوده که عمده محصولات آن گران قیمت و حرفه‌ای به شمار می‌روند. از این رو پیشنهاد نمی‌شود عموم مردم به خرید این نوع دوربین بپردازند و به نوعی باید RED را تولیدکننده دوربین‌های خاص صنعتی دانست تا عمومی. به تازگی وب‌سایت Nikkei گزارش داده که شرکت فاکسکان قصد دارد در همکاری با RED دوربین‌های ۸کی باکیفیتی برای این برند تولید شده که هزینه خرید کمتری در مقایسه با مدل‌های پیشین دارد، توسعه دهد.

Nikkei به نقل از Terry Gou مدیرعامل فاکسکان می‌گوید، گو بیان کرد:

ما دوربین‌هایی را تولید خواهیم کرد که می‌توانند با کیفیت ۸کی تصویربرداری کرده و یک سوم قیمت دوربین‌های ۸ کی را دارند.

گو افزود که شرکت فاکسکان در حال مذاکره با RED بوده تا طی یک سرمایه‌گذاری مشترک به تولید دوربین‌های حرفه‌ای ارزان قیمت بپردازند. از آنجایی که حجم فروش دوربین‌های گران قیمت پایین بوده، فاکسکان قصد داشته با کاهش قیمت مشتریان بیشتری جلب کرده و موجب افزایش فروشی شود. با توجه به گفته گو، مشخص نیست این مذاکره چه زمانی نهایی خواهد شد و آیا RED راضی به انجام همکاری با فاکسکان خواهد شد یا خیر زیرا دقیقا جزئیاتی وجود ندارد.

متاسفانه شرکت RED اظهار نظری درباره این موضوع نداشته اما اگر به حقیقت تبدیل شود، خرید یک دوربین EPIC-W با هزینه بسیار کمتری ممکن خواهد بود. قیمت این دوربین به ۲۹ هزار دلار می‌رسد که شامل لنز، لوازم جانبی و دیگر موارد نمی‌شود و افراد باید هزینه اضافی برای تهیه آنها در نظر گیرند که کم نیستند.

فاکسکان که به عنوان شریک اصلی اپل در مونتاژ دستگاه‌های شرکت کوپرتینویی محسوب می‌شد، در تلاش است تا وابستگی خود را نسبت به این کمپانی کاهش دهد. در این بین با کاهش تقاضا آیفون‌ها این شرکت تصمیم داشته برای کسب سود بیشتر به دنبال شرکت همکار دیگری باشد و از اپل دست بکشد. زیرا دیگر دوران اوج کمپانی همچون گذشته نیست و نباید انتظارات موفقیت‌هایی با همکاری اپل و فاکسکان بود.

گو اظهار داشت اگر این توافق صورت گیرد دوربینی عرضه می‌شود که قیمتی ۱۰ هزار دلاری خواهد داشت اما بعید است RED با چنین هزینه کنار آمده و آن را مطلوب بداند. زیرا هزینه قطعات بسیار بالا بوده و شرکت‌ها نمی‌توانند به سادگی دوربین حرفه‌ای سینمایی را با هزینه ۱۰ هزار دلاری توسعه داده و عرضه دارند. RED شرکت شناخته شده‌ای در صنعت محسوب شده و می‌توان آن را کمپانی چشمگیری در این بخش به شمار آورد. شرکت RED هر سال مدل جدیدی معرفی کرده و وارد بازار می‌کند.

حال باید منتظر ماند آیا فاکسکان موفق خواهد شد نظر RED را جلب کرده تا بتوان همکاری در این مذاکره شاهد بود یا خیر. دو شرکت سعی دارند بتوانند به موفقیتی دست پیدا کنند در این بین تنها باید منتظر ماند تا مشخص شود فاکسکان و RED چه همکاری خواهند داشت و آیا می‌توان در آینده دوربین باکیفیت و ارزان قیمتی شاهد بود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید