Fujifilm دوربین X-H1 را با لرزشگیر داخلی معرفی کرد - تکفارس 
Fujifilm دوربین X-H1 را با لرزشگیر داخلی معرفی کرد - تکفارس 

Fujifilm دوربین X-H1 را با لرزشگیر داخلی معرفی کرد

حمیدرضا مزدورانی
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 15:17
Fujifilm دوربین X-H1 را با لرزشگیر داخلی معرفی کرد - تکفارس 

شرکت Fujifilm دوربین جدید X-H1 را معرفی کرد. این دوربین می‌تواند به عنوان بهترین محصول در سری X شناخته شود. X-H1 بسیار شبیه به X-T2 است. هر دو دوربین به سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C X-Trans III مجهز هستند. با این تفاوت که X-H1 دارای ویژگی‌های مثبت طراحی GFX 50S است. همچنین این دوربین اولین محصول شرکت فوجی‌فیلم برای استفاده‌ی کاربرانی‌ست که به فیلم‌برداری می‌پردازند.
ویژگی اصلی که در مورد این دوربین باید به آن پرداخت، وجود پنج کانون لرزش‌گیر درونی (IBIS) در این دستگاه است. با این قابلیت هر لنز جانبی که بر روی دستگاه سوار شود، لرزشگر تصویر اپتیکال این دوربین از کار نمی‌افتد. بسیاری از لنزهای فوجی‌فیلم قابلیت لرزشگیری را ندارند. در عوض از دیافراگم سریع برای محیط‌های نور کم استفاده می‌کنند. اما با استفاده از IBIS هر دو توانایی در دسترس کاربر است.

در حالی که به صورت معمول، فیلم‌برداری دوربین‌های فوجی‌فیلم یک قابلیت جانبی محسوب می‌شوند، این مدل توانایی ضبط فیلم با رزولوشن DCI 4K با گستره رنگی Rec.2020 با بیت‌ریت ۲۰۰ Mbps و فیلم‌برداری آهسته ۱۰۸۰p با فریم‌ریت ۱۲۰ را دارد. میکروفن درونی این دوربین تقویت شده و به جک هدفون نیز مجهز است. حالت شبیه‌سازی فیلم جدید Eterna نیز که فیلم‌ها را با رنگ اشباع کمتری تولید می‌کند نیز به این دستگاه اضافه شده است. این قابلیت باعث می‌شود فیلم‌های بهتری، هنگام ویرایش بعد از فیلمبرداری تولید کرد. این دوربین در مقایسه با بعضی دوربین‌های دیگر مثل Panasonic GH5 بر روی کاغذ در بعضی از ویژگی‌ها عقب می‌ماند. اما اگر که به دنبال تولید فیلم هستید این دوربین می‌تواند محصول شایسته‌ای باشد.

البته این دوربین برای عکسبرداری نیز بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. همچنین تغییراتی در طراحی این دستگاه به کار رفته است که استفاده‌ی این محصول را، برای حرفه‌ای‌ها راحت‌تر می‌کند. طراحی و شکل این دستگاه شباهت زیادی به مدل X-T2 دارد. اما صفحه تک‌رنگ بالای صفحه‌نمایش  و قابلیت قرارگیری در دست بهتر را از GFX 50S به ارث برده است تا بزرگ‌ترین دوربین سری X باشد. دکمه‌ها در این مدل ابعاد بزرگتری دارند و صفحه‌نمایش لمسی نیز توانایی تغییر زاویه در سه جهت دارد.

فوجی‌فیلم به دنبال تمرکز خود بر روی فیلمبرداری دو لنز مخصوص فیلمبرداری X-mount را امروز معرفی کرد. Fujinon MKX 18-55mm f/2.9 و MKX 50-135mm f/2.9 که در واقع بسیار شبیه به لنزهایی هستند که فوجی‌فیلم برای دوربین‌‌های سری E-mount سونی تولید کرده است. این لنزها به صورت اختصاصی برای فیلمبرداری توسعه پیدا کرده‌اند. بنابراین ویژگی‌های طراحی مخصوص به خود مانند حلقه‌هایی برای فوکوس و قابلیت زوم بدون از دست رفتن فوکوس، را دارند. این دو لنز در تابستان یا پاییز امسال با قیمت‌های ۴۰۰۰ دلار و ۴۳۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد.
اما دوربین X-H1 به تنهایی از یکم مارس، با قیمت ۱۹۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. چیزی حدود ۳۰۰ دلار بیشتر از X-T2 که نشان‌دهنده‌ی پیشرفت بسیار زیادی در این محصول است. اما برای مطمئن شدن از این گفته، لازم است که این محصول را بعد از عرضه، بررسی کنیم.

نظر شما در مورد این محصول شرکت فوجی‌فیلم چیست؟. به نظر شما این دوربین می‌تواند در بخش فیلمبرداری، با دوربین‌های حرفه‌ای‌تر و گران‌قیمت‌تر رقابت کند. دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.