گوشیهای اندرویدی نوکیا بیش از دیگر برندها به فروش رسیده‌اند - تکفارس 
گوشیهای اندرویدی نوکیا بیش از دیگر برندها به فروش رسیده‌اند - تکفارس 

گوشیهای اندرویدی نوکیا بیش از دیگر برندها به فروش رسیده‌اند

سید محمد معلمی
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - 19:00
گوشیهای اندرویدی نوکیا بیش از دیگر برندها به فروش رسیده‌اند - تکفارس 

شرکت نوکیا ممکن است دیگر مانند سابق گوشی تولید نکند، ولی گوشیهایی که برند نوکیا دارند و توسط شرکت HMD ساخته می‌شوند، به نظر می‌رسد از برندهایی نظیر گوگل، اچ‌تی‌سی و وان‌پلاس بیشتر به فروش رسیده‌ باشند.

بر اساس اطلاعات داده شده توسط شرکت Counterpoint، شرکت HMD توانسته در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۷، بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گوشی با برند نوکیا را به فروش برساند که این یعنی بیش از فروش پیکسل‌های گوگل در کل سال.

بر اساس گفته نیل شاه، یکی از بررسی‌کنندگان شرکت Counterpoint، نوکیا به خاطر ۱ درصد کمتر، از لیست ۱۰ برند پر فروش گوشی بیرون قرار گرفته و جایگاه یازدهمی را به خود اختصاص داده است.

البته نوکیا راه زیادی برای رسیدن به سامسونگ، هوآوی و حتی اپل در پیش دارد ولی با توجه به این پیشرفت که تنها در یک سال حاصل شده، می‌تواند رکورد فروش ۱۰٫۵ میلیون گوشی لومیا که در سه‌ماهه سال ۲۰۱۴ به ثبت رسید را بهبود ببخشد.

البته گوشیهای با برند نوکیا در بسیاری از کشورها جزو ۵ برند پرفروش بوده‌اند. مثلاً در انگلستان، رده ۳، در روسیه ۵، و در ویتنام و خاورمیانه بین رده‌های ۱ تا ۵٫

آمار فروش گوشیهای معمولی نوکیا نیز افزایش یافته است به طوری که موبایلهای فروش رفته هوشمند و معمولی این برند، مجموعاً ۲۰٫۷ میلیون هستند.

در رده‌بندی کلی، شرکت HMD، رتبه ۶ را به نام خود ثبت کرده و این یعنی ۵ درصد بازار در اختیار این شرکت است.

شرکت HMD قصد دارد یک کنفرانس مطبوعاتی در مراسم MWC بارسلونا که ماه آینده خواهد بود، برگزار کند ولی نباید انتظار معرفی نمونه‌ای دیگر از گوشی ۳۳۱۰ یا نمونه جدیدی از گوشی اندرویدی را داشته باشیم؛ اگرچه احتمال وقوع هر نوع سورپرایزی دور از انتظار نیست.

در ادامه لیستی از گوشیهایی که پس از نوکیا در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۷ بیشتر به فروش رسیده‌اند را مشاهده خواهید کرد:

  1. اچ‌تی‌سی
  2. سونی
  3. گوگل
  4. آلکاتل
  5. لنووو
  6. وان‌پلاس
  7. جیونی
  8. میزو
  9. کول‌پد
  10. ایسوس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید