سامسونگ و به کارگیری دوربین دوگانه برای اسمارتفون های مقرون به صرفه - تکفارس 
سامسونگ و به کارگیری دوربین دوگانه برای اسمارتفون های مقرون به صرفه - تکفارس 

سامسونگ و به کارگیری دوربین دوگانه برای اسمارتفون های مقرون به صرفه

مهتاب جهاندار
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 00:41
سامسونگ و به کارگیری دوربین دوگانه برای اسمارتفون های مقرون به صرفه - تکفارس 

شرکت سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که می‌خواهد برای گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه دوربین‌هایی به کار گیرد که می‌توانند در شرایط نوری کم تصویربرداری مطلوبی داشته و از حالت پرتره نیز پشتیبانی کنند. این قابلیت‌ها عمدتا در پرچم‌داران سامسونگ قرار می‌گرفت و حال نوبت دیگر مدل‌های اسمار‌تفون سامسونگ رسیده تا از چنین قابلیت‌هایی بهره ببرند.

با سنسورهای تصویر Isocell و نرم افزار مخصوص آن می‌توان حتی دوربین گوشی‌های هوشمند میان رده به یک دوربین حرفه‌ای تبدیل کرد. تصویربرداری باکیفیت مطلوب در شرایط نوری کم قابلیتی بوده که کمتر گوشی هوشمندی قادر است در این شرایط تصویربرداری خوبی داشته باشد و عمدتا پرچم‌داران هستند که این پشتیبانی را به خوبی انجام می‌دهند. اما سامسونگ در نظر داشته میان رده‌های خود را به دوربین‌های پیشرفته مجهز نماید تا کاربران این دست اسمارت‌فون‌ها نیز تجربه خوبی را احساس کنند.

فناوری سامسونگ علاوه بر گوشی‌های هوشمند برند کره‌ای، شامل برندهای دیگری نیز می‌شود و کمپانی در تلاش است تا فناوری‌های خود را انحصاری نکرده و در اختیار سایر کمپانی‌ها نیز قرار دهد. از آنجایی که برنامه‌نویسی و توسعه سخت‌افزاری توسط سامسونگ انجام گرفته، از این رو راحت است تا گوشی هوشمندی با برند سامسونگ و قیمت مقرون به صرفه تهیه کرد تا برند دیگر.

حالت پرتره و تصویربرداری در شرایط نوری کم از ویژگی‌های دوربین سامسونگ برای میان رده‌ها است. دوربین‌های موردبحث ترکیبی از قابلیت پرتره و فناوری شرایط نوری کم هستند و می‌توان تجربه خوبی را کسب کرد. حسگرهای سامسونگ به شکل دوگانه ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی هستند و عمدتا برای میان رده‌ها در نظر گرفته شدند. اما حسگرهای مناسب شرایط نوری کم از نوع دوگانه ۸ مگاپیکسلی می‌باشند و در مقایسه با دو نوع سنسور مورد اشاره برای تصویربرداری در شرایط نوری کم عملکرد بهتری دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید