سرعت کم رایانه ممکن است بخاطر آنتی‌ویروس باشد - تکفارس 
سرعت کم رایانه ممکن است بخاطر آنتی‌ویروس باشد - تکفارس 

سرعت کم رایانه ممکن است بخاطر آنتی‌ویروس باشد

سید محمد معلمی
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 21:14
سرعت کم رایانه ممکن است بخاطر آنتی‌ویروس باشد - تکفارس 

ممکن است کاهش سرعت کارکرد رایانه خود را گردن پچ‌های رفع باگ سی‌پی‌یو شرکت اینتل بدانید ولی بد نیست بگوییم که منشأ این مشکل می‌تواند آنتی‌ویروس شما باشد.

سایت AV-Test، به صورت ماهانه آنتی‌ویروس‌ها را در سیستم‌عامل‌های مختلف بررسی می‌کند. این سایت بغیر از اینکه عملکرد آنها را در مورد از بین بردن بدافزارها و ویروس‌ها آنالیز می‌کند، تأثیر آنها را روی سرعت کامپیوتر را هم بررسی می‌نماید.

با توجه به آماری که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ در مورد سیستم عامل ویندوز منتشر شد، میانگین تأثیر آنتی‌ویروس روی باز شدن سایت‌ها و نصب و اجرای نرم‌افزارها اینگونه به دست آمد:

کاهش سرعت دانلود نرم‌افزارها: در رایانه‌های معمولی ۴ درصد و در رایانه‌های پیشرفته، ۳ درصد

کاهش سرعت اجرای نرم‌افزارها: در رایانه‌های معمولی ۱۵درصد و در رایانه‌های پیشرفته، ۹ درصد

کاهش سرعت نصب نرم‌افزارها: در رایانه‌های معمولی ۲۶ درصد و در رایانه‌های پیشرفته ۳۵ درصد

کاهش سرعت کپی کردن فایلها: در رایانه‌های معمولی ۷ درصد و در رایانه‌های پیشرفته ۱۸ درصد

سرعت کم رایانه ممکن است بخاطر آنتی‌ویروس باشد - تکفارس 

مشخصات فنی مد نظر سایت AV-Test در مورد رایانه‌های معمولی، ۴ گیگ رم، ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی و کارت گرافیک Intel Xeon X3360 (2.83GHz)، و مشخصات فنی رایانه‌های پیشرفته، پردازنده ۷ هسته‌ای ۳۷۷۰ اینتل، ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد.

اگر بخواهیم خیلی دقیق آمار برخی آنتی‌ویروس‌ها را بدهیم، اعداد مربوط به نرم‌افزار آواست (Avast)، به میانگین‌های گفته شده نزدیک بود در حالی که آنتی‌ویروس پیش‌فرض ویندوز ۱۰ (Windows Defender) توانسته بود تا ۴۲ درصد فرآیند نصب نرم‌افزارها را کاهش دهد ولی تأثیری بر سرعت دانلود آنها نگذارد.

کلی بخواهیم بگوییم، تمام آنتی‌ویروس‌ها تأثیری روی رایانه شما دارند حالا یک نرم‌افزار ممکن است سرعت را بسیار زیاد کاهش دهد و دیگر ممکن است تأثیر کمی بگذارد. این به معنای استفاده نکردن از آنتی‌ویروس نیست زیرا دنیای تکنولوژی و دیجیتال، پر از بدافزار و ویروس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.