احتمال ادغام دل با VMware - تکفارس 
احتمال ادغام دل با VMware - تکفارس 

احتمال ادغام دل با VMware

مهتاب جهاندار
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 01:21
احتمال ادغام دل با VMware - تکفارس 

چهار سالی از فعالیت دل به شکل خصوصی می‌گذرد و حال این کمپانی به دنبال عمومی کردن سهام خود است. به گزارش CNBC دل در حال بررسی بوده تا با VMware ادغامی داشته باشد.

البته VMware در مالکیت دل قرار داشته و فعالیت آن بیشتر در زمینه محاسبات ابری است. البته دل می‌خواهد یا با عرضه سهام جدید یا با ادغام به شرکت عمومی تبدیل شود. این تصمیم حتی موجب می‌شود تا دل بیش از ۵۰ میلیارد دلار بدهی‌های پیشین خود را پرداخت کند و نفع قابل توجهی خواهد داشت.

با این حساب دل در نظر داشته یا عرضه سهام عمومی در بورس و اوراق بهاردار آمریکا بپردازد یا با ادغام VMware خود را از این وضعیت خارج سازد. شرکت دل به دنبال فرصت‌های کسب و کار بالقوه است که شامل عرضه سهام به صورت عمومی بوده تا بتواند قدم بزرگی بردارد.

ادغام معکوس شاید برای دل یک تصمیم تلخ باشد اما نشان می‌دهد در چند سال گذشته تغییرات عمده‌ای در کمپانی رخ داده است. هنگامی که این شرکت به شکل خصوصی فعالیت می‌کرد در تلاش بود تا سهام عمومی عرضه داشته و خود را از این وضعیت خارج سازد. این وضعیت تا پایان سال ۲۰۱۸ به شکل ناتمامی نخواهد بود و در سه ماهه پایانی سال دل خسارت ۹۴۱ میلیون دلاری را پرداخت می‌کند که بخشی از بدهی ۱٫۷ میلیارد دلاری کمپانی محسوب می‌شود. این موقعیت در مقایسه با سال ۲۰۱۳ قویتر از دل بوده و وابستگی به کسب و کار PC کمتر خواهد شد. ادغام معکوس به راحتی موجب کاهش هزینه و افزایش کمک‌های حمایتی خواهد شد و در غیر این صورت به ضرری تبدیل می‌شود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.