برش بهترین قسمت تصاویر به صورت خودکار در توییتر - تکفارس 
برش بهترین قسمت تصاویر به صورت خودکار در توییتر - تکفارس 

برش بهترین قسمت تصاویر به صورت خودکار در توییتر

سید محمد معلمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 20:30
برش بهترین قسمت تصاویر به صورت خودکار در توییتر - تکفارس 

ماهیت یادگیری ماشینی، همیشه به ویژگیهای بزرگ مربوط نمی‌شود بلکه ممکن است این مفهوم به تغییرات کوچکی نیز ربط داشته باشد که تجربه کاربران در مورد استفاده از یک فناوری را بهبود بخشند. حالا توییتر است که قصد دارد با این فناوری، به طور خودکار، قسمت‌های جذاب تصاویر را برش دهد.

این کمپانی مدتی است که روی این ابزار کار می‌کند ولی اخیراً جزئیاتی از آن را منتشر کرده است. لوکاس تیس و زیحان ونگ، می‌گویند که استفاده از فناوری تشخیص چهره را برای مدتی است مورد استفاده قرار داده‌اند تا صورت اشخاص تشخیص داده شود و از همان قسمت، به طور هوشمند، تصویر برش بخورد ولی به زودی متوجه شدند که این فناوری برای تصویر مناظر، اشیاء و حیوانات کاربردی ندارد.

برش بهترین قسمت تصاویر به صورت خودکار در توییتر - تکفارس 

راه‌حل توییتر این بود که بجای تشخیص چهره افراد، جذاب‌ترین بخش عکسها تشخیص و برش داده شود. فایده این کار این است که دیگر نیازی به برش قسمت بزرگی از عکس نیست و تنها زیباترین بخش آن را می‌توان برید. این بدان معناست که توییتر توانسته است سوژه عکس را به ساده‌ترین شکل ممکن مشاهده کند که این تکنیک را (knowledge distillation) یا تقطیر دانش می‌نامند.

نتیجه نهایی این بود که تشخیص قسمت جذاب تصویر، بسیار سریع‌تر رخ دهد. تیس و ونگ، معتقدند این تکنولوژی باعث شده است تا بتوان پس از آپلود یک عکس، قسمت زیبای آن را برش داد. این ویژگی برای تمام کاربران توییتر و روی تمام پلتفرم‌ها مانند ویندوز، اندروید و iOS در دسترس است بنابراین می‌توانید دفعه آینده که تصویری را در توییتر دیدید، قسمت جذاب آن را برش دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.