پچ ویروس‌های Spectre و Meltdown را نصب نکنید - تکفارس 
پچ ویروس‌های Spectre و Meltdown را نصب نکنید - تکفارس 

پچ ویروس‌های Spectre و Meltdown را نصب نکنید

سید محمد معلمی
۹ بهمن ۱۳۹۶ - 09:00
پچ ویروس‌های Spectre و Meltdown را نصب نکنید - تکفارس 

اوایل این ماه، اینتل به کاربران خود وعده داد تا ۹۰ درصد دستگاه‌هایی که به ویروس‌های Spectre و Meltdown آلوده شده‌اند و نهایتاً ۵ سال عمر کرده‌اند را تعمیر می‌کند زیرا این دو مخرب باعث می‌شوند تا ری‌استارت شدن دستگاه به طور چشمگیری افزایش یابد.

حالا اینتل به کاربران هشدار داده تا راه‌حل‌های موجود که به Spectre و Meltdown مربوط می‌شوند را نصب نکنند تا این شرکت راهکار مناسبی برای مقابله با این دو ویروس پیدا کند.

مدیرعامل اینتل پیشنهاد می‌کند که ارائه‌دهندگان سرویس‌های حافظه ابری، کاربران دستگاه‌ها، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها و . . .، آپدیت‌ها و پچ‌های جدید را نصب نکنند زیرا با اتفاقات غیرمنتظره‌ای در دستگاه خود روبه‌رو می‌شوند.

او همچنین ادعا می‌کند که دلیل اصلی ری‌استارت شدن در پلت‌فرم‌های Broadwell و Haswell را کشف کرده‌اند و به زودی آزمایش‌هایی را روی دیگر پلت‌فرم‌ها انجام می‌دهند تا نسخه‌های امنیتی موردنیاز را ارائه دهند.

به علاوه، شرکت اینتل در حال انجام آزمایشات روی پلت‌فرم‌های مختلف که به Spectre و Meltdown آلوده نشده‌اند نیز می‌باشد.

چند روز گذشته نیز مایکروسافت راهکارهای مقابله با این دو ویروس را برای سیستم‌هایی که مبتنی بر AMD بودند، عرضه کرد و همچنین کانونیکال هم اقدامات لازم برای مبارزه با دو ویروس اشاره شده در سیستم‌های لینوکس را منتشر کرده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.