پردازنده Surge S2 شیائومی در MWC 2018 معرفی می شود - تکفارس 
پردازنده Surge S2 شیائومی در MWC 2018 معرفی می شود - تکفارس 

پردازنده Surge S2 شیائومی در MWC 2018 معرفی می شود

مهتاب جهاندار
۶ بهمن ۱۳۹۶ - 15:30
پردازنده Surge S2 شیائومی در MWC 2018 معرفی می شود - تکفارس 

شرکت شیائومی در فوریه سال ۲۰۱۷ گوشی هوشمند میان‌رده Mi 5c را با پردازنده اختصاصی Surge S1 معرفی کرد. حال با گذشت یک سال از آن باید انتظار معرفی جانشین این پردازنده را داشت که در راه است و بزودی معرفی می‌شود.

براساس گزارش‌های تازه انتشاریافته، نسل جدید پردازنده شیائومی که به عنوان Surge S2 شناخته شده تحت فرآیند ۱۶ نانومتری توسط TSMC توسعه یافته و نخستین بار در گوشی هوشمند Mi 6X طی نمایشگاه MWC 2018 رونمایی می‌شود. چیپ Surge S2 یک پردازنده هشت هسته‌ای بوده که از چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی تشکیل می‌شود. در کنار آن نیز تراشه گرافیکی Mali-G71 MP8 قرار می‌گیرد که در مقایسه با تراشه گرافیکی Mali-T860 پردازنده Surge S1 پیشرفت عظیمی خواهد بود. شیائومی در نظر داشته Surge S2 را به عنوان یک رقیب برای کایرین ۹۶۰ هوآوی ارائه دهد.

پردازنده Surge S2 شیائومی در MWC 2018 معرفی می شود - تکفارس 

همچنین اولین تلفن هوشمند مجهز به این چیپ Mi 6X خواهد بود. البته مشخص نیست گوشی هوشمند به همین نام است یا خیر زیرا مشخص نشده شیائومی به نامگذاری Mi 5X/Mi A1 خود ادامه خواهد داد یا خیر. گوشی هوشمند مورد اشاره احتمالا با نام Mi A2 با پردازنده Surge S2 به فروش خواهد رسید. پیشتر نیز تصویر رندر شده‌ای از Mi 6X با نسبت تصویر ۱۸:۹ فاش شد که آن را با دوربین دوگانه عمودی چون آیفون ایکس و سنسور اثرانگشتی در بخش عقب نشان می‌داد. در حال حاضر شیائومی تایید نکرده آیا اسمارت‌فون‌های جدید به نام Mi 6X یا Mi A2 خواهد بود یا خیر. از این رو برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند و نمی‌توان به شایعات بی‌اساس پرداخت.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.