گوگل بیش از ۶۰ بازی را از فروشگاه خود حذف کرد | توضیحات تکمیلی در این باره - تکفارس 
گوگل بیش از ۶۰ بازی را از فروشگاه خود حذف کرد | توضیحات تکمیلی در این باره - تکفارس 

گوگل بیش از ۶۰ بازی را از فروشگاه خود حذف کرد | توضیحات تکمیلی در این باره

مهرداد میرشاهی
۲۵ دی ۱۳۹۶ - 22:30
گوگل بیش از ۶۰ بازی را از فروشگاه خود حذف کرد | توضیحات تکمیلی در این باره - تکفارس 

گوگل به تازگی و پس از اینکه شرکت امنیتی چک پوینت (Check Point) یک برنامه مخرب را پیدا کرد که به کودکان تصاویر مستهجن را نشان می‌دهد، بیش از ۶۰ بازی را فروشگاه پلی استور (Play Store) خود حذف کرده است. برخی از این بازی‌ها بیش از یک میلیون بار دانلود شده بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به بازی‌هایی نظیر Five Nights Survival Craft و McQueen Car Racing Game اشاره داشت که بر پایه شخصیت‌های سری انیمیشی Cars «ماشین‌ها» استودیوی پیکسار هستند.

این برنامه مخرب که Adult Swine نام دارد و شرکت چک پوینت ابراز داشته که تبلیغاتی نامناسب و پورنوگرافی را نمایش می‌دهد، تلاش می‌کند تا کاربران را به نصب برنامه‌های امنیتی جعلی ترغیب سازد و برای دریافت خدمات بیشتر، در آن‌ها ثبت‌نام کنند. سخنگوی گوگل در این زمینه به Financial Times گفته است که:

ما این برنامه‌ها را از پلی استور حذف کرده و حساب کاربری توسعه‌دهندگان آن‌ها را هم بسته‌ایم و همچنان به هشدار دادن به کسانی که این برنامه‌ها را نصب کرده‌اند، ادامه می‌دهیم. از کمکی که چک پوینت به منظور حفظ امنیت کاربران کرد، قدردانی می‌کنیم.

پس از اینکه کدهای مخرب بر روی گوشی شما نصب شد، منتظر می‌ماند تا کاربر قفل تلفن خود را باز کند و سپس فعالیت‌های مخرب خود را شروع می‌کند. شرکت امنیتی چک پوینت همچنین اعلام کرده است که این برنامه مخرب آیکون خود را از گوشی کاربر حذف می‌کند تا امکان پاک شدنش از کاربر سلب شود.

برخی از برنامه‌ها هم یک اطلاعیه به کاربر نشان می‌دهد که در آن گفته می‌شود که تلفن او ویروس گرفته و آن‌ها را به لینکی مخرب به یک برنامه امنیتی جعلی ارجاع می‌دهند. برخی آگهی‌هایی هم که در این بازی‌ها نمایش داده می‌شود، تلاش می‌کند تا با فریب دادن کاربران مبنی بر برنده شدن یک جایزه، شماره تماس آن‌ها را دریافت کنند.

گوگل دارای یک ویژگی ایمنی به نام Google Play Protect است که پس از نصب برنامه‌ها در تلفن همراه، آن‌ها را بررسی می‌کند و در صورت حاوی بودن برنامه‌ای مخرب، از نصبشان جلوگیری می‌کند. گوگل با انتشار بیانیه‌ای به وب‌سایت The Verge اظهار داشته که در فروشگاه پلی استور شاهد دسته‌بندی «خانوادگی» هستیم که محتوای مناسب کودکان را به والدین نمایش می‌دهد. همچنین Family Link برنامه‌ای است که این امکان را به والدین می‌دهد تا بر روی فعالیت فرزندان خود نظارت کنند و مشخص سازند که آن‌ها قادر به استفاده از چه برنامه‌هایی خواهند بود. گوگل همچنین یادآور شد که به صورت دستی تبلیغات را بررسی می‌کند و دارای بلوک‌های دسته‌بندی دقیقی است که اطمینان حاصل شود که کودکان تجربه امنی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.