گوگل در حال آزمایش سیستم‌عامل Fuchsia بر روی پیکسل‌بوک‌هاست - تکفارس 
گوگل در حال آزمایش سیستم‌عامل Fuchsia بر روی پیکسل‌بوک‌هاست - تکفارس 

گوگل در حال آزمایش سیستم‌عامل Fuchsia بر روی پیکسل‌بوک‌هاست

مهرداد میرشاهی
۱۲ دی ۱۳۹۶ - 19:00
گوگل در حال آزمایش سیستم‌عامل Fuchsia بر روی پیکسل‌بوک‌هاست - تکفارس 

بیش از یک سال است که شرکت گوگل به توسعه سیستم‌عامل جدیدی تحت عنوان Fuchsia می‌پردازد و آن را آزمایش می‌کند. Fuchsia که سیستم‌عاملی متن باز است و توسط شرکت گوگل ایجاد شده و توسعه‌دهندگان هم به ساخت آن کمک می‌کنند، هنوز اسرارآمیز است و غول جستجوی اینترنتی هم هیچ جزئیاتی از آن به انتشار نرسانده است. به تازگی وب‌سایت Chrome Unboxed گزارشی منتشر کرده و در آن خبر داده که شرکت گوگل مستنداتی را منتشر کرده است که به واسطه آن، توسعه‌دهندگان می‌توانند سیستم‌عامل Fuchsia را بر روی پیکسل‌بوک‌های خود به اجرا درآورند.

این سیستم‌عامل که برای افراد معمولی مناسب نیست و کاربردی ندارد، به دو ماشین برای میزبانی و یک پیکسل‌بوک برای لود شدن نیازمند است. بارگذاری این سیستم‌عامل کار بسیار سختی است و نکات اولیه و دستور‌العمل‌های طاقت‌فرسایی هم دارد. با این وجود، آزمایش آن با استفاده از دستگاه‌های پیکسل‌بوک اقدامی تعجب‌برانگیز از سوی گوگل محسوب می‌گردد. سیستم‌عامل Fuchsia بیشتر به دستگاه‌های پوشیدنی و سیستم‌های مرتبط با اینترنت اشیا مربوط است. این در حالی است که تست و آزمایش این سیستم‌عامل بر روی دستگاه‌های NUC اینتل و کروم‌بوک‌های Switch Alpha 12 هم صورت گرفته است.

Fuchsia از میکرو هسته‌های زیرکان (Zircon) که توسط خود گوگل توسعه یافته، طراحی شده نه هسته‌های لینوکس معمولی که برای نگه‌داری دو سیستم‌عامل اندروید و کروم با یکدیگر استفاده می‌شود. در حال حاضر، چرایی خلق سیستم‌عاملی جدید از سوی گوگل و دستگاه‌هایی که قرار است توسط آن قابل استفاده باشند، مشخص نیست. از آنجایی که آزمایش این سیستم‌عامل بر روی کروم‌بوک‌ها هم دنبال می‌شود، عده‌ای بر این باورند که سیستم‌عامل Fuchsia قرار است جایگزینی برای پروژه «اندرومدا» باشد که هیچگاه تحقق نیافت.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت گوگل در حال ساخت لپ‌تاپی با برند پیکسل است که به ترکیب دو سیستم‌عامل اندروید و کروم می‌پردازد و با اسم رمز «اندرومدا» توسعه می‌یابد. همچنین شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام کرده بود که به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی سیستم‌عامل کروم خواهد پرداخت و قرار نیست سیستم‌عامل جدید ناکارآمدی را شاهد باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید