Snapdragon 845 معرفی شد - تکفارس 
Snapdragon 845 معرفی شد - تکفارس 

Snapdragon 845 معرفی شد

محراب کرامتی
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 11:37
Snapdragon 845

در مراسم Technology Summit امسال کمپانی Qualcomm جدیدترین پردازنده خود یعنی Snapdragon 845 را معرفی کرد. گفته شده که این پردازنده نسبت به مدل های قبلی ۲۵% سریع تر است. زیرا از هشت هسته Kryo 385 که در فرکانس ۲٫۸۰Ghz کلاک شده اند بهره می گیرد.

این چیپ ست که بر پایه کورتکس ARM بوده و با فرایند تولید نسل دوم ۱۰ نانومتری LLP ساخته شده است. همچنین تا ۸GB مموری LPDDR4X را ساپورت می کند. ۴ هسته از این پردازنده برای عملکرد آن و ۴ هسته دیگر برای بهبود کارایی آن طراحی شده اند. اگر که چیپ ست گرافیکی Adreno 630 هم onboard باشد عملکرد گرافیکی تا ۳۰% افزایش می یابد.

برای طرفداران دوربین ها باید وعده داد که دستگاه های حاوی Snapdragon 845 می توانند با کیفیت ۴K HDR در ۶۰fps بصورت ثابت فیلم برداری کنند. همچنین می تواند کیفیت ۱۰۸۰p را با ۲۴۰fps و برای ۷۲۰p تا ۴۸۰fps را فیلم برداری کنند که در نوع خود خارق العاده است.

Snapdragon 845 معرفی شد - تکفارس 

برای هوش مصنوعی دستگاه ها، کمک پردازنده Hexagon 685 DSP بر روی چیپ Snapdragon 845 حضور دارد تا نقش هوش مصنوعی را برای برخی قسمت های دستگاه ها مانند دوربین،صدا ها،بازی ها و … اجرا کند. همچنین این کمک پردازنده می تواند برای شبکه های عصبی ای که API Google در Andriod Oreo 8.1 آورده نقش مهمی داشته باشد.

قسمت وایرلس این چیپ ست شامل مودم جدید X20 LTE است که می تواند تا ۱٫۲Gbps سرعت دانلود داشته باشد. این مقدار ۲۰% از مودم X16 بیشتر است.

در پردازنده Snapdragon 845 مصرف باتری کاهش یافته است و همچنین از Quick Charge 4+ را به مجموعه اضافه می کند. با افزودن این قابلیت باتری در ۱۵ دقیقه تا نصف پر می شود.

Snapdragon 845 معرفی شد - تکفارس 

در ادامه باید گفت که این پردازنده از WiFi 802.11 ac و WiFiad مولتی گیگابایتی استفاده می کند که در باند ۶۰Ghz کار می کند. همچنین Bluetooth 5 به عنوان مزیتی دیگر در این پردازنده حاضر است که با استفاده از آن دستگاه می تواند فایل های صوتی را در چند دستگاه بصورت همزمان پخش و به اشتراک بگذارد. همچنین این پردازنده از چندین سیستم های مسیریابی مانند GPS، GlONASS، Beidou، Galileo، QZSS و SBAS پشتیبانی می کند.

انتظار می رود که دستگاه های شامل Snapdragon 845 در نیمه اول ۲۰۱۸ رونمایی شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید