یاهو Vespa را open source می کند - تکفارس 
یاهو Vespa را open source می کند - تکفارس 

یاهو Vespa را open source می کند

محراب کرامتی
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 15:38
Vespa

کمپانی Yahoo چند وقت پیش توسط کمپانی Verizon خریداری شد و نگرانی های زیادی را برای میلیون ها کاربری که از آن استفاده می کنند به وجود آورد. اکنون خبر های متعددی مطرح شده که این کمپانی تصمیم گرفته که موتور سرویس دهی بزرگ خود را که Vespa نام دارد را open source کند. این تکنولوژی در گذشته بصورت انحصاری در برنامه ها و سیستم های یاهو مانند Yahoo News و Flicker قرار داشت و اکنون معلوم نیست که چه بر سر آن می آید.

Vespa

کمپانی Verizon ادعا می کند که Vespa موتوری بسیار قدرتمند است و می تواند در هر ثانیه بیش از ۹۰۰۰۰ محتوای اطلاعاتی و تبلیغات را پردازش کند و Latency آن کمتر از ۱۰ میلی ثانیه است. همچنین قابلیت ارسال و دریافت تصاویر را در مقیاس زیاد دارد تا بتواند به نیاز های کاربران خود به سرعت پاسخ دهد.

یاهو Vespa را open source می کند - تکفارس 

به همین خاطر شرکت های الکترونیکی مختلف می توانند از Vespa بهره ببرند و بتوانند محتوای اینترنتی مانند جست و جوی متن ها و سوالات کاربرانشان را از SQL بردارند. به آن ها جواب دهند. همچنین بصورت اتوماتیک صفحات محتوای اطلاعات مورد نیاز را به سرعت ایجاد کرده و داده ها را بصورت هم زمان بنویسند. با استفاده از این تکنولوژی این شرکت ها می توانند که داده ها را بصورت هم زمان در چند دستگاه توزیع کنند و سپس به همان شکل به پردازش آن بپردازند.

Jon Bratseth، از سازنگان معروف Vespa می گوید: ” با قرار دادن Vespa در دسترس همگان ما این فرصت را برای هرکسی فراهم می کنیم که توانایی ساخت برنامه ای را داشته باشد که بتواند به درخواست های کاربرانش پاسخ دهد. این توانایی در گذشته فقط در خدمت برخی ابرکمپانی ها بود اما اکنون می تواند در خدمت عموم باشد. “

منبع: opensourceforu

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.