سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آلفابت در لیفت - تکفارس 
سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آلفابت در لیفت - تکفارس 

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آلفابت در لیفت

قربان اسرافیلی
۲ آبان ۱۳۹۶ - 12:34
سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آلفابت در لیفت - تکفارس 

آلفابت که زیر مجموعه شرکت گوگل محسوب می شود، یک میلیارد دلار در شرکت لیفت سرمایه گذاری کرده است. بدین ترتیب با این سرمایه، ارزش شرکت لیفت به ۱۱ میلیارد دلار رسید. علاوه بر آن این شرکت اعلام کرده است که دیوید لاوی از اعضای گوگل به عضویت هیئت مدیره لیفت درخواهد آمد.

با این سرمایه گذاری کلان، رقابت و همکاری ها در بازار خودروهای هوشمند بدون راننده داغ تر خواهد شد.

با این سرمایه گذاری روابط فعلی آلفابت با لیفت مستحکم تر خواهد شد. وایمو، بخش تولید خودروهای بدون راننده آلفابت، نیز از قبل با شرکت لیفت همکاری داشته است و برای تست خودروهای بدون راننده از کمک لیفت بهره می برد. لیفت با شرکت جنرال موتورز هم همکاری دارند. جنرال موتورز سال گذشته در لیفت ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرد.

این سرمایه گذاری یک میلیاردی دلاری باعث خواهد شد بین آلفابت و اوبر (Uber) فاصله زیادی بیافتد. گوگل در گذشته یکی از اولین سرمایه گذارها در اوبر بود ولی الان وایمو که زیر مجموعه ای از گوگل است، از اوبر بدلیل سرقت اطلاعات به دادگاه شکایت کرده است.

نکته مهمتر این است که شرکت لیفت اعلام کرده است به توسعه خودروهای هوشمند بدون سرنشین خواهد پرداخت.

لیفت در وبلاگ رسمی خود با تایید سرمایه گذاری آلفابت، سودهایی که امسال بدست آورده است را اعلام کرد و گفت که این ماه موفق شده اند ۵۰۰ میلیون خودرو اضافه کند و همچنین خدمات این شرکت در دسترس ۹۵ درصد آمریکایی ها قرار دارد درحالیکه این رقم در ابتدای امسال ۵۴ درصد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید