خبرگزاری BBC از فناوری یادگیری ماشین استفاده خواهد کرد - تکفارس 
خبرگزاری BBC از فناوری یادگیری ماشین استفاده خواهد کرد - تکفارس 

خبرگزاری BBC از فناوری یادگیری ماشین استفاده خواهد کرد

رضا دشتی نژاد
۱ آبان ۱۳۹۶ - 20:53
خبرگزاری BBC از فناوری یادگیری ماشین استفاده خواهد کرد - تکفارس 

در هفته گذشته تیم تحقیق و توسعه خبرگزاری BBC اعلام کرد، طی یک برنامه ۵ ساله قصد دارند با استفاده از فناوری یادگیری ماشین، علاقمندی های مخاطبان خود را بررسی کنند. این تیم با کمک تعدادی از دانشمندان و متخصصان داده کاوی دانشگاه های انگلستان و صاحب نظران رسانه و شرکت های فناورانه اروپا و سایر نقاط جهان برای دستیابی به این هدف تلاش خواهد کرد.

این خبرگزاری قصد دارد با استفاده از فناوری یادگیری ماشین، مضامین شخصی تری را برای مخاطبان خود ارائه کنند تا به روش های جدیدی آن ها را سرگرم نمایند. پژوهشگران با تجزیه و تحلیل داده های کاربران، الگوریتم هایی طراحی خواهند کرد که طی آن بازاریابی و خدمات رسانه ای را بر اساس ویژگی های شخصی هر فرد، بهینه خواهد کرد. اگرچه این داده ها اکنون مبهم هستند، اما تیم تحقیقاتی BBC عنوان کرده است با استفاده از فناوری یادگیری ماشین بر روی سیستم پخش دیجیتال و سنتی خود به چشم انداز مناسبی دست یافته اند.

متیو پوستگیت، مدیر ارشد بخش فناوری ومحصولات BBC در خصوص به کارگیری این روش افزود: « ما قصد داریم BBC را از نو طراحی کنیم و استفاده از فناوری یادگیری ماشین بر روی داده های مخاطبان می تواند فرصت های ارزشمندی را پیش روی ما قرار دهد و علاوه بر آن که تیم با استعداد ما می تواند از این فرصت استفاده کند، مخاطبان نیز به محتوای جذاب تری دسترسی خواهند داشت ».

هشت دانشگاهی که در این پروژه با BBC همکاری می کنند عبارتند از: دانشگاه بریستول، دانشگاه منچستر، دانشگاه ادینگبرو و سوری، دانشگاه سلطنتی لندن، دانشگاه Queen Mary لندن، دانشگاه اولستر و دانشگاه College لندن.

شرکت BBC قصد دارد نیروی کار خود را به روز کند، از این رو کارکنان این شرکت دوره های مبتدی تا پیشرفته داده کاوی را طی خواهند کرد. سامانتا چادویک، مدیر بخش مشارکت تحقیق و توسعه BBC، اذعان کرد امیدوار است این برنامه آموزشی دانشمندان جدیدی را در زمینه داده کاوی تربیت کند، چرا که بزرگ ترین مشکل کنونی رسانه ها ایجاد تجربه جدید برای مخاطبانشان است.

در نهایت باید گفت موفقیت های اخیر شبکه اینترنتی Netflix در تصمیم های اخیر BBC بی تأثیر نبوده است و این خبرگزاری قصد دارد با الگو گرفتن از آن شبکه اینترنتی مضامینی خاص و سرگرم کننده برای مخاطبان خود تولید کند و استفاده از فناوری یادگیری ماشین می تواند به آن ها در پیشنهاد ایجاد برنامه های سرگرم کننده کمک کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.