آشپزخانه متحرک Land Rover - تکفارس 
آشپزخانه متحرک Land Rover - تکفارس 

آشپزخانه متحرک Land Rover

رضا دشتی نژاد
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 13:34
آشپزخانه متحرک Land Rover - تکفارس 

هنگامی که از اتومبیل های خاص شرکت Land Rover صحبت می کنیم، تصور ما استفاده از قطعات داخلی لوکس، بدنه متفاوت یا رنگ بسیار خاص است و ممکن است هیچ یک از ما به قرار دادن یک آشپزخانه درون خودرو فکر نکنیم. با این حال به نظر می رسد جمی اولیور تصور دیگری از مدل مخصوص این خودرو در ذهن داشته است و این آشپز مشهور و تیم SVO با مذاکره با شرکت Land Rover، یک خودروی بسیار خاص را ارائه کرده اند و در قسمت عقب خودرو یک اجاق گاز به همراه یک میز بزرگ تعبیه شده است. علاوه بر آن این میز به سایر تجهیزات آشپزخانه نیز مجهز شده است که از میان آن ها می توان به بستنی ساز اشاره کرد و بهتر است رستوران های ماشین رو را فراموش کنید، چرا که این خودرو یک رستوران کامل متحرک است.

انتظار می رود این خودروی خاص در نمایشگاه SEMA که در هفته های آتی برگزار می شود، رونمایی شود.

آشپزخانه متحرک Land Rover - تکفارس 

جمی اولیور یک مستند ساز و آشپز انگلیسی است که برنامه مشهور celebrity chefs را در اختیار دارد به رستوران های مختلف سفر می کند و به بینندگان خود آشپزی آموزش می دهد. وی البته با چندین مجله معتبر آشپزی نیز همکاری می کند و تاکنون چندین کتاب را منتشر کرده است. وی که یکی از مشتریان وفادار شرکت Land Rover به شمار می رود در جدیدترین فعالیت خود با همکاری این شرکت، خودروی مجهز به آشپزخانه را طراحی کرده است.

آقای اولیور از اتومبیل جدید خود با نام KUV یا kitchen utility vehicle یاد کرده است، به یک اتومبیل به روز با آشپزخانه ای منحصر به فرد دست یافته است و از سوی دیگر شرکت Land Rover نیز توانسته به خوبی ذهن طرفداران خودرو که به آشپزی علاقه دارند را به سوی خود جلب کند و این امر برای فعالیت این شرکت در بازار خودروهای SUV در آینده بسیار تأثیرگذار است. بنابراین هر دو طرف از این همکاری به اهداف خود دست یافته اند.

البته این خودرو که با نام one-off Discovery شناخته می شود، بیشتر یک خودروی تبلیغاتی خواهد بود تا یک محصول واقعی، با این حال حاصل همکاری مشترک جمی والیور و مهندسین شرکت Land Rover خودرویی خاص با مزیت های بی شمار است و تصور استفاده از این آشپزخانه در طبیعت بسیار لذت بخش است.

مهم ترین ویژگی این خودرو بدون شک اجاق گاز آن است. با وجود آن که ایده استفاده از اجاق در خودروهای بزرگ مانند ون ها و کامیونت ها ایده جدیدی نیست، اما محصولی که توسط شرکت Land Rover ارائه شده است بسیار کاربردی تر است و البته از ظاهر جذاب تری نسبت به رقبای خود بهره می برد.

آشپزخانه متحرک Land Rover - تکفارس 

شاید مهم ترین مزیت این آشپزخانه کامل بودن آن و توجه بسیار زیاد به جزئیات است، تا جایی که مکان هایی مخصوص برای روغن ها و ادویه ها و سایر چاشنی های غذایی نیز طراحی شده است. علاوه بر آن یک گلدان کوچک نیز در این آشپزخانه قرار گرفته است که در آن می توانید گیاه های خوراکی خود مانند سبزیجات را پرورش دهید. یک قهوه ساز و یک یخچال کوچک نیز کامل کننده این آشپزخانه هستند. با وجود آن که این آشپزخانه بسیار کامل است و تجهیزات بسیار زیادی را ارائه می کند، با این حال اگر بخواهیم یک ویژگی غافل گیر کننده را نام ببریم بدون شک آرام پز  با ظرفیت ۴٫۷ لیتر خواهد بود که در زیر درپوش جلو و کنار موتور خودرو قرار گرفته است.

البته شرکت Land Rover تنها به ارائه تجهیزات آشپزخانه در قسمت عقب خودرو اکتفا نکرده است و سایر بخش های این اتومبیل را نیز به انواع تجهیزات مسافرتی مجهز کرده است. چنانچه قصد ندارید برای آماده سازی غذا توقف کنید می توانید از یک toaster که درون اتاق تعبیه شده است استفاده کنید و از آن برای سوخاری کردن نان های تست خود بهره برید. علاوه بر آن فضای کافی برای قرار دادن ظروف مربا و سایر وسایل صبحانه نیز درون اتاق خودرو تعبیه شده است.

شاید بسیاری از شما دوست داشته باشید به هنگام میل غذا، تلویزیون تماشا کنید. شرکت Land Rover به این خواسته شما نیز توجه داشته است و یک تلویزیون ۴۰ اینچی را درون خودروی خود قرار داده است تا شما را سرگرم کند.

آشپزخانه متحرک Land Rover - تکفارس 

آقای اولیور در خصوص این خودرو اذعان کرد: « من یک چالش بسیار دشوار را برای شرکت Land Rover طراحی کردم و از آن ها خواستم بهترین آشپزخانه ممکن را بر روی خودروی خود قرار دهند. من رؤیای بسیار بزرگی داشتم و درخواست من نیز اندکی غیر منطقی بود، اما حاصل تلاش آن ها فراتر از تصورات من بوده است. این خودرو بسیار کامل است، ایده قرار دادن آرام پز در کنار موتور خودرو و محفظه نگه دارنده روغن بسیار دیوانه کننده است. هم من و هم اعضای خانواده عاشق این خودرو هستیم ».

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید