پایان عمر پیام رسان AIM پس از ۲۰ سال - تکفارس 
پایان عمر پیام رسان AIM پس از ۲۰ سال - تکفارس 

پایان عمر پیام رسان AIM پس از ۲۰ سال

رضا دشتی نژاد
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 11:51
پایان عمر پیام رسان AIM پس از ۲۰ سال - تکفارس 

به نظر می رسد یکی دیگر از افسانه های اینترنت به پایان راه خود رسیده است و شرکت AOL به صورت رسمی اعلام کرد در آینده نزدیک فعالیت پیام رسان بسیار قدیمی خود موسوم به AOL Instant Messenger یا AIM را متوقف خواهد کرد.

مهم ترین ویژگی های شاخص این پیام رسان که از معرفی آن ۲۰ سال سپری شده است، آدمک کوچک زرد رنگ وصدای اعلان دریافت پیام آن بود است که بسیاری از کاربران با آن خاطره دارند.

این پیام رسان در ابتدای دوران اینترنت توانست با ارائه خدمات ارسال پیام سریع بسیاری از مرزها را جابجا کند و برخی واژه های مخصوص پیام مانند brb، lol و g2g برای نخستین بار توسط این نرم افزار استفاده شده اند. علاوه بر آن بسیاری از کارشناسان پیام رسان AIM را سرآغازی بر پیام رسان های امروزی مانند WhatsApp، Telegram و Facebook Messenger می دانند.

با این حال متأسفانه به نظر می رسد در ماه های آینده برای همیشه با این پیام رسان خداحافظی خواهیم کرد.

میشل آلبرس، رئیس بخش ارتباطات شرکت Oath در خصوص پیام رسان AIM اذعان کرد: « نرم افزار پیام رسان AIM شرکت AOL نقش زیادی در زندگی نوجوانان دهه ۹۰ میلادی داشته است. کاربران این پیام رسان احتمالاً همچنان نخستین CD، نخستین نام کاربری، روش های بسیار هیجان انگیز ارسال پیام و فهرست دوستان خود را به یاد دارند ».

وی ادامه داد: « پیام رسان AIM با ارائه یک فناوری جدید توانست انقلابی فرهنگی را ایجاد کند. با این حال روش های ارتباطی ما از زمان معرفی این نرم افزار دگرگون شده است. بنابراین متأسفانه باید اعلام کنیم، در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ این پیام رسان رسماً به پایان عمر خود خواهد رسید ».

با این حال کاربران این پیام رسان همچنان می توانند تا تاریخ مدنظر از آن استفاده کنند و پیام های خود را دانلود نمایند.

پیام رسان AIM که در دهه ۹۰ میلادی و ابتدای قرن بیست و یکم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بود در کنار پیام رسان های دیگر مانند MSN Messenger و Habbo Hotel توانست خدمات زیادی را به انسان ها ارائه کند. با این حال پس از روی کار آمدن شبکه های اجتماعی رفته رفته از محبوبیت این نرم افزارها کاسته شد و پس از ارائه پیام رسان های امروزی مانند WhatsApp، تعداد کاربران آن ها به نحو قابل توجهی کاهش یافت.

شرکت مایکروسافت نیز در اقدامی مشابه در سال ۲۰۱۳ به فعالیت پیام رسان MSN Messenger خود پایان داده بود، با این حال این شرکت، نرم افزار ارتباطی بسیار محبوب Skype را در سال ۲۰۱۲ خریداری کرد که همچنان به عنوان یکی مهم ترین نرم افزارهای مکالمات تصویری در دنیا شناخته می شود. گفتنی است پیام رسان مایکروسافت در برخی کشورها مانند انگلستان از محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به پیام رسان AIM برخوردار بود، تا جایی که وب سایت MSN Messenger توانست به عنوان پر بازدید ترین وب سایت انگلستان دست پیدا کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.