رونمایی ایسوس از باریک ترین لپ تاپ گیمینگ - تکفارس 
رونمایی ایسوس از باریک ترین لپ تاپ گیمینگ - تکفارس 

رونمایی ایسوس از باریک ترین لپ تاپ گیمینگ

قربان اسرافیلی
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 21:32
رونمایی ایسوس از باریک ترین لپ تاپ گیمینگ - تکفارس 

شرکت Republic of Gamers که تولید کننده لپ تاپ های گیمینک ایسوس در تایوان است، از جدیدترین و باریک ترین لپ تاپ گیمینگ این شرکت یعنی Zephyrus رونمایی کرد. ضخامت قسمت باریک این لپ تاپ تنها ۱۶٫۹ میلی متر است. این لپ تاپ مجهز به نسل هفتم پردازنده core i7 اینتل و کارت گرافیک GTX 1080 انویدیا است و علی رغم باریک بودن از قدرت بسیار بالایی برخوردار است.

لپ تاپ های گیمینگ معمولا لپ تاپ های ضخیمی هستند؛ مثلا ضخامت لپ تاپ Alienware 15 شرکت Dell تنها ۲۵٫۴ میلی متر و ضخامت لپ تاپ Blade Pro ریزر ۲۲٫۵ میلی متر است. اما لپ تاپ Zephyrus با ضخامت ۱۶٫۹ میلی متر در قسمت جلوی و ۹,۱۷ میلی متر در قسمت عقب آن، از دو لپ تاپ دیگر باریک تر است و برتری کامل در این زمینه با این لپ تاپ است.

لپ تاپ Zephyrus دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. زاویه دید صفحه نمایش این لپ تاپ کاملا مناسب و وسیع است و از استاندارد گامای رنگ sRGB  صد درصدی بهره مند است. در ضمن این لپ تاپ از فناوری G-sync انویدیا نیز برخوردار است که باعث مطابقت نرخ رفرش با قدرت خروجی GPU و حذف شدن لگ و پرش می شود. در قلب این لپ تاپ نیز پردازنده نسل هفتم Kaby Lake) core i7) اینتل و کارت گرافیک GTX 1080 قرار گرفته است. سیستم عامل این لپ تاپ نیز نسخه Creator ویندوز ۱۰ است که حالت Windows Game Mode آن به اجرای روان تر بازی ها کمک می کند و باعث استریم شدن راحت بازی ها در سرویس Mixer مایکروسافت می شود.

رونمایی ایسوس از باریک ترین لپ تاپ گیمینگ - تکفارس 

سیستم خنک کننده این لپ تاپ که Active Aerodynamic System نام دارد، از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. این سیستم از یک فن منحنی تعبیه شده در سطح لپ تاپ و چند قطعه هدایت کننده جریان هوا تشکیل شده است که باعث می شود حرارت سریعا از قطعات اصلی لپ تاپ دور شود. در ضمن هنگامی که لپ تاپ توسط کاربر باز می شود، بخشی از بدنه نیز به منظور تسهیل افزایش جریان هوا باز می شود.

Zephyrus دارای یک صفحه کلید مجهز به نور پس زمینه است تا کاربران در هنگام استفاده از آن در محیط های کم نور با مشکلی مواجه نشوند. صفحه کلید این لپ تاپ در جلوی آن و در قسمتی که معمولا تاچ پد لپ تاپ ها وجود دارد، قرار گرفته است. ایسوس اعلام کرده است صفحه کلید این لپ تاپ به دو دلیل در قسمت جلوی آن قرار گرفته است؛ ۱- بهبود عملکرد سیستم خنک سازی لپ تاپ ۲- القای احساس کار کردن با کامپیوترهای دسکتاپ برای گیمرها.

تاچ پد این لپ تاپ هم در قسمت سمت راست صفحه کلید قرار گرفته است. همچنین کاربران می توانند از تاچ پد این لپ تاپ که از ۱۰ کلید قرمز رنگ تشکیل شده است، برای دسترسی سریع به قابلیت های (فانکشن ها) مختلف نیز استفاده کنند. در ضمن رنگ های موجود در صفحه کلید اصلی می توانند به سلیقه ی کاربران تغییر کنند. فناوری “anti ghosting” مشکل عمل نکردن چند کلید به طور همزمان را کاملا برطرف کرده است و حتی ۳۰ کلید صفحه کلید نیز می توانند به طور همزمان با یکدیگر عمل کنند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.