خودرو های چین تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی می شوند - تکفارس 
خودرو های چین تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی می شوند - تکفارس 

خودرو های چین تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی می شوند

محراب کرامتی
۹ مهر ۱۳۹۶ - 23:59
خودرو های چین تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی می شوند - تکفارس 

چین مدت هاست برای داشتن محیط زیستی پاکیزه تر برنامه ریزی می کند. کمپانی خودروساز چینی BYD هم می خواهد که تا سال ۲۰۳۰ با ماشین های هیبریدی و الکتریکی بازار خودرو ها را به دست خود بگیرد. به نظر می رسد که چین هدفی بزرگ را برای خود فراهم آورده تا خود را یک بار برای همیشه از دست سوخت های فسیلی راحت کند.

انرژی پاک

مدیر کمپانی خودروسازی BYD، Wang Chuanfu، اعلام کرد که همه ی خودرو های چین تا سال ۲۰۳۰ یا کاملا الکتریکی و یا هیبریدی می شوند. این تصمیم با توجه به تاریخی که چین ادعا دارد که آن را عملی می کند شاید واقع بینانه نباشد ولی با همه توسعه هایی که چین در چند سال اخیر در سیستم و شرایط خود داده شاید خیلی دور از انتظار هم نباشد.

خودرو های چین تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی می شوند - تکفارس 

چین که بزرگترین سهم را در انتشار گاز های گلخانه ای دارد یکی از پیشگامان انقلاب در بخش انرژی های پاک است. بزرگترین بخش انرژی خورشیدی در کره زمین در چین قرار دارد. چین هدفی بزرگ را برای خود دارد که تا سال ۲۰۲۰ تمامی نیازمندی های خود به انرژی فسیلی را به اتمام برساند و تا سال ۲۰۲۵ یک پنجم کل کشور خود را مجهز به ماشین های هیبریدی و الکتریکی کند.

آینده ای الکتریکی

چین تنها کشوری نیست که در صدد جایگزینی ماشین های سوختی خود با ماشین های الکتریکی شارژی است. آلمان، فرانسه و نروژ و چند کشور دیگر رفتاری مشابه چین دارند و برای آینده ای الکتریکی برنامه ریزی می کنند. چین ممکن است بخشی از خودرو های الکتریکی خود را از کمپانی Tesla خریداری کند زیرا به گفته ریئس این کمپانی بزرگ قرار است که خط تولیدی در این منطقه به راه بیاندازند.

خودرو های چین تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی می شوند - تکفارس 

تحقیقات نشان می دهد که جهان به سمت آینده ای الکتریکی حرکت می کند. در سال ۲۰۱۶ بررسی ای در مورد خودرو های الکتریکی صورت گرفت که از نتایج آن این بود که خودرو های الکتریکی امروزه می توانند جای ۹۰% ماشین های عادی را بگیرند. تحقیقات دیگر هم اشاره به این داشتند که تا سال ۲۰۳۵ خودرو های الکتریکی بازار اتوموبیل های اروپایی را تسخیر می کنند و بررسی دیگری در آمریکا اعلام کرد که  تا قبل از سال ۲۰۴۰ حدود ۹۰% خودرو های آمریکا الکتریکی می شوند.

خودرو های چین تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی می شوند - تکفارس 

با سرمایه گذاری های بیشتر در این بخش و همچنین سوخت های هیدروژنی این پیش بینی ها زیاد هم دور از انتظار نیستند. با معرفی مدل های ارزان قیمت تر خودرو های الکتریکی مانند Tesla’s Model 3، Volkswagen’s electric hatchback و Nissan’s 2018 Leaf انتخاب های بیشتری برای افراد خواهان این مدل خودرو ها فراهم می شود.

نظر شما چیست؟ چقدر طول می کشد تا استفاده از این نوع سوخت ها در تمامی کشور ها پایان یابد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید