سنسور ۱۰۰۰FPS در Galaxy S9 - تکفارس 
سنسور ۱۰۰۰FPS در Galaxy S9 - تکفارس 

سنسور ۱۰۰۰FPS در Galaxy S9

امیر مدوی
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - 16:12
سنسور ۱۰۰۰FPS در Galaxy S9 - تکفارس 

پس از معرفی سنسور فوق العاده دوربین سونی، سامسونگ تصمیم به ارائه آن در گوشی های آینده خود گرفته.

زمانی که سونی سنسور سه لایه برای دوربین خودمعرفی کرد که می تواند ویدئو های اسلوموشن را با هزار فریم در ثانیه ضبط کند را یادتان می آید؟ این ویژگی اکنون در دستگاه های موجود در فروشگاه ها مانند Xperia XZ1 و Xperia XZ Premium که اخیرا معرفی شده اند وجود دارد. برای دستیابی به چنین چیزی، سونی سنسور و مدارش را همراه با ماژول مموری اختصاصی با هم در یک پکیج قرار داده است؛ ماژولی که مقدار زیادی محاسبات را بدون فشار آوردن به پردازنده و کند کردن گوشی انجام می دهد.

سامسونگ نیز سنسور مخصوص خودش را طراحی کرده و طبق اخبار منتشر شده از آن در گلکسی های بعدی استفاده خواهد کرد؛ مانند گلکسی اس ۹ که گوشی پرچم دارش در ۲۰۱۸ است. این ویژگی به گوشی های سامسونگ این امکان را می دهد که ویدئو ها را با هزار فریم در ثانیه رکورد کند؛ ولی به جای این که سه لایه را در کنار هم قرار دهد، از دو لایه استفاده کرده و سپس ماژول DRAM را اضافه کرده. که احتمالا این کار را برای دوری از اختلافات حقوقی و امتیازی انجام داده است.

این سنسور جدید ظاهرا در ماه نوامبر وارد مرحله تولید انبوه می شود. به این معنی که سامسونگ زمان زیادی دارد تا آن را درست در گلکسی اس ۹ قرار دهد؛ حتی با این که سامسونگ در حال آماده کردن سریع تر آن برای مقابله با آیفون اکس است. سرانجام دوربین دوگانه اس ۹ معلوم نیست و باید دید که چه می شود، ولی احتمال می دهیم که از سنسور ۱۰۰۰ فریم در ثانیه در آن استفاده خواهد شد. در ویدئوی زیر خواهیم دید که این گونه سنسور قادر به تولید چه اسلوموشن هایی خواهد بود:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.