آیفون های جدید به صورت مخفیانه سینماگران مشتاق را هدف قرار داده - تکفارس 
آیفون های جدید به صورت مخفیانه سینماگران مشتاق را هدف قرار داده - تکفارس 

آیفون های جدید به صورت مخفیانه سینماگران مشتاق را هدف قرار داده

امیر مدوی
۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - 03:28
آیفون های جدید به صورت مخفیانه سینماگران مشتاق را هدف قرار داده - تکفارس 

در سری های قبلی گوشی های اپل، فابلیت ۴K محدودیت هایی را همراه داشت. ولی اپل در سری جدید آیفون ها به استاندارد های فیلم و علایق سینماگران توجه کرده و  محدودیت ها را از بین برده.

از آیفون های جدید پرده برداری شد و همان گونه که شایعه شده بود، سه مدل جدید در راه است. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، که آپگرید های استاندارد مدل های قبلی خود هستند. آیفون X، که طراحی آن به ریشه های طراحی اپل نزدیک است. اپل، مثل همیشه، خیلی قاطع بود که همه چیز را از قبل بدون اینکه اطلاعات و مشخصات گوشی ها را یک دفعه و زیادی منتشر کند، تعیین و برنامه ریزی کند. که به همین دلیل کمی عجیب به نظر می رسید که کوپرتینویی ها در مورد قابلیت جدید دوربین ها حرفی نزنند.

حین وب گردی در بین صفحات مشخصات آیفون ها، ما متوجه آن شدیم که گوشی های جدید قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K را با آپشن های ۲۴ فریم بر ثانیه، ۳۰ فریم بر ثانیه و ۶۰ فریم بر ثانیه دارند. قبل از این، آیفون ۷s و ۷s پلاس هنگام فیلم برداری با کیفیت ۴K، ویدئو ها را فقط با حالت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می کرد.

قابلیت ضبط ۶۰ فریم بر ثانیه نیز که واضح است؛ ویدئو هایی با کیفیت بهتر به همراه افکت “soap opera”، که ممکن است از آن خوشتان نیاید. ولی آپشن ۲۴ فریم بر ثانیه ما را هیجان زده کرد، همانطور که می تواند برای هر سینماگر مشتاقی جالب باشد.

اطلاعات فیلم برداری به این گونه می باشد که  در ۴K می توان با ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط می کند؛ در HD 1080p  با ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، و  در HD 720p فقط می توان با۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد.

در واقع، ۲۴ فریم بر ثانیه برای هر فیلم سینمایی، استاندارد طلایی به حساب می آید؛ که در تعادل بین حرکات نرم و تاری حرکت، بدون این که بیش از حد روان به نظر بیاید است. شما هم متوجه افکتی شده اید که در بعضی از کلیپ ها، تصاویر زیادی روان هستند و حس می کنید که چیزی کم است و هرگز چنین افکتی را روی فیلم های پر هزینه ای نمی بینید؟ این به خاطر فریم ریت های بالاتر است.

ما نرم افزار های زیادی هم در اپ استور iOS و هم در پلی استور آندروید داریم که کیفیت ۲۴ فریم بر ثانیه را در اختیارمان می گذارد. با این حال، این موضوع خوبیست که اپل مخفیانه این ضعف امکانات پیش فرض را متوجه شده و این ویژگی را در برنامه گوشی جایگذاری کرده. به نظر شما آیا آپشن ۲۴ فریم بر ثانیه با آپدیت iOS 11 به آیفون های قبلی هم راه پیدا می کند؟

ما دلیلی برای اتفاق نیفتادن این موضوع نمی بینیم. سخت افزار های قدیمی تر ممکن است به مشکلاتی با ۶۰ فریم بر ثانیه در ۴K بر بخورند، ولی مطمئنا مشکلی با پایین آمدن از ۳۰ فریم بر ثانیه به ۲۴ فریم بر ثانیه به وجود نمی آید. این ویژگی هنوز در نسخه بتا iOS 11 نیست، ولی ممکن است که دز ورژن نهایی آن موجود باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید