رابط کاربری Sailfish OS برای Xperia X عرضه شد - تکفارس 
رابط کاربری Sailfish OS برای Xperia X عرضه شد - تکفارس 

رابط کاربری Sailfish OS برای Xperia X عرضه شد

علی فلاح
۸ شهریور ۱۳۹۶ - 11:00
رابط کاربری Sailfish OS برای Xperia X عرضه شد - تکفارس 

سیستم عامل Sailfish ، تا کنون با گوشی های هوشمند موفق نبوده است و در این صنعت شانسی نداشته است. بعد از تعدادی شکست از جمله عدم کارکرد مناسب با INTEX , Fairphone , و TRI این سیستم عامل می خواهد که شانس خود را دوباره امتحان کند. ظاهرا ، کمپانی تولید موبایل سونی ، به شرکت Jolla ، شرکت پشت پرده سیستم عامل SailFish ، اجازه بهینه سازی پلتفرم Sailfish برای سری گوشی های Xperia X را داده است.

امروز ، شرکت جولا ، خبری مبنی بر آماده بودن این سیستم عامل ، برای گوشی سونی اکسپریا X منتشر کرد که به زودی قابل خرید خواهد بود. درست است ، درست خواندید ، این سیستم عامل برای گوشی هوشمند سونی اکسپریا X آماده خواهد بود. استفاده از این سیستم ، ۴۹ یورو خواهد بود که در ماه اکتبر قابل خرید خواهد بود.

با وجود اینکه این سیستم در بیست و هفتم سپتامبر در بازار های اروپایی عرضه خواهد شد، شرکت جولا ممکن است از این سیستم برای فروش در بازار های آمریکای شمالی (کشور های کانادا و ایالات متحده) رو نمایی کند. متاسفانه ، تمامی امکانات موجود ، دراولین نسخه منتشر شده قابل استفاده نخواهند بود. به این معنی که ، ممکن است مشکلاتی با بلوتوث ، شمارش قدم ها در هنگام پیاده روی و همچنین سنسور های مانند حس گر اثر انگشت و رادیو FM در این گوشی وجود داشته باشد.

یک بسته برای نصب این سیستم عامل در هنگام فروش به خریدار عرضه خواهد شد.همچنین برای نصب این نرم افزار ، یک دستگاه کامپیوتر با سیستم عامل لینوکس لازم است. لازم به ذکر است که این نسخه از سیستم عامل Sailfish فقط بر روی نسخه هایی از Sony Xperia X کار می کند که قفل گشایی شده و تک سیمکارته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید