شرکت Great Wall قصد خرید Jeep را دارد - تکفارس 
شرکت Great Wall قصد خرید Jeep را دارد - تکفارس 

شرکت Great Wall قصد خرید Jeep را دارد

علی فلاح
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 18:00
شرکت Great Wall قصد خرید Jeep را دارد - تکفارس 

مدت زیادی از انتشار خبری مبنی بر اینکه یک شرکتی اتوموبیل سازی چینی ، قصد خرید شرکت فیات کریزلر را داشت ، نمی گذرد و شایعات بسیاری در این باره که چنین اتفاقاتی برای شرکت های مشابه نیز بیوفتد در حال گسترش بود.

هر دو شرکت گیلی و دانگفنگ اعلام کردند که تمایلی به انجام چنین معامله ای ندارند ولی رفته رفته همه چیز جالب تر شد. شرکت موتور سازی گریت وال اعلام کرده است که الزاما قصدش خرید شرکت فیات کریزلر نیست و بیشتر تمایل به خرید برند جیپ دارد. گریت وال به منابع خبر گذاری اعلام کرده است که در حال حاضر با شرکت FCA به صحبت و مذاکره پردخته است و در حال انجام مذاکرات برای خرید برند جیپ می باشد. آقای زو های (سخنگوی شرکت گریت وال ) : ما مدت زیادی است که بر روی برند جیپ تمرکز کرده ایم و تمایل زیادی به خرید این برند داریم.

وی افزود : هدف اصلی ما تبدیل شدن به بزرگترین شرکت تولید ای یو وی (ماشین های بزرگ و شاسی بلند که بیشتر مخصوص خانواده و همچنین امور ورزشی است) می باشد و به دست آوردن جیپ که یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده اس یو وی در جهان است ، به ما کمک بزرگی می کند تا بهتر و هرچه سریعتر به هدفمان نزدیک تر شویم. اما گذشته از تمام این حرف ها ، آیا سرگیو مارکن ، مدیر عامل شرکت اف سی ای ، تمایلی به فروش یکی از بهترین دارایی های خود دارد ؟ در حقیقت ، با توجه به آمار و تحلیل های مرگان استنلی ، جیپ به تنهایی از ارزش بسیار بالا تری نسبت به اف سی ای به صورت کامل دارد. با توجه به گزارشات ماه آوریل امسال ، مدیر عامل شرکت اف سی ای ، اعلام کرده بود که قصد فروختن برند جیپ را دارد ، پس بنابراین ، او مخالف این ایده نخواهد بود.

ولی آیا واقعا شرکت جیپ قیمتی برابر ۳۳.۵ میلیارد دلار خواهد داشت ؟ آیا شرکتی که سود خالص آن در سال گذشته برابر ۱۵ میلیارد دلار بوده است ، توانایی پرداخت چنین مبلغ بزرگی را دارد ؟ اگر واقعا هم بتواند ، باز هم این شانس وجود دارد که سر و کله یک شرکت دیگر پیدا شود و مبلغی بسیار بالاتر از مبلغ پیشنهادی گریت وال برای خرید برند جیپ پیشنهاد کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.