قابلیت تشخیص چهره ۳D گوشی iPhone 8 شما را شگفت زده خواهد کرد - تکفارس 
قابلیت تشخیص چهره ۳D گوشی iPhone 8 شما را شگفت زده خواهد کرد - تکفارس 

قابلیت تشخیص چهره ۳D گوشی iPhone 8 شما را شگفت زده خواهد کرد

امید بصیری
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 16:00
قابلیت تشخیص چهره ۳D گوشی iPhone 8 شما را شگفت زده خواهد کرد - تکفارس 

به نظر می رسد که تکنولوژی تشخیص چهره ای که بر روی آیفون جدید استفاده خواهد شد بسیار سریع تر و بهتر از چیزی است که تصورش را داشتیم. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید.

به نظر می رسد که آیفون ۸ شرکت اپل دیگر حسگر اثر انگشتی بر روی خود نخواه داشت و به جای آن از تکنولوژی تشخیص چهره جدید ۳ بعدی استفاده خواهد شد و حالا خبرهای جدیدی منتظر شده اند که این تکنولوژی قادر است تا در کثری از ثانیه صورت کاربر را تشخیص داده و قفل گوشی را باز کند. گوشی های سری گلکسی سامسونگ جزو اولین گوشی هایی بودند که از حسگر آیریس (Iris) بر روی خود بهره می بردند اما سرعت این تکنولوژی هنوز آن قدر ها که باید و شاید قانع کننده نبوده است و به همین دلیل است که شاید گوشی های کنونی از این حسگر ها در کنار یک سنسور اثر انگشت استفاده می کنند.

از سوی دیگر اما انتظار می رود که آیفون ۸ کاملاً به استفاده از حسگر های ۳ بعدی روی بیاورد. انتظار می رود که هر دوی این شرکت ها در آینده ای نه چندان دور به تکنولوژی تعبیه کردن حسگر اثر انگشت در زیر صقحه نمایش گوشی دست بیابند اما در حال حاضر همچین چیزی را در اختیار ندارند برای همین سامسونگ تصمیم گرفت تا حسگر انگشت گلکسی اس ۸ را به بخشی پشتی گوشی منتقل کند. گوشی آیفون ۸ از سنسور ۳ بعدی جدیدی هم بر روی بخش جلویی و هم بخش پشتی گوشی بهره خواهد برد. در این گزارش جدید اشاره می شود که اپل از لبه های خمیده بر روی آیفون ۸ استفاده نخواهد کرد اما در عوض از یک پنل AMOLED تخت استفاده خواهد کرد. اما مزیت استفاده از این نوع پنل برای اپل نه خمیدگی آن بلکه نازک تر بودن ان به نسبت پنل های ال سی دی است.

” احتمال بسیار زیاد اپل از طراحی هایی که مشابه با رقبا اش باشد استفاده نخواهد کرد. به جای استفاده از لبه هایی خمیده، این شرکت از صفحه نمایشی تخت استفاده خواهد کرد که حاشیه هایی بسیار کوچکی در بالا و پایین و در دو سمت خود خواهد داشت.”

انتظار می رود که اپل در ابتدای ماه سپتامبر آینده یک مراسم بزرگ را برگزار کند و در طی آن از ۳ آیفون جدید رونمایی کند. دو آیفون که ادامه ای بر نسل کنونی یعنی گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خواهد بود و گوشی آیفون ۸ نیز علاوه بر آن ها معرفی خواهد شد. هم چنین انتظار می رود که این شرکت از نسل جدید ساعت های هوشمند خود با نام اپل واچ ۳ رونمایی کند که این قابلیت را خواهد داشت که به صورت مستقل از گوشی هوشمند شما نیز عمل کند.

نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید