ارزش کمپانی Essential قبل از عرضه هر نوع محصول به ۱.۲ میلیارد دلار رسید - تکفارس 
ارزش کمپانی Essential قبل از عرضه هر نوع محصول به ۱.۲ میلیارد دلار رسید - تکفارس 

ارزش کمپانی Essential قبل از عرضه هر نوع محصول به ۱.۲ میلیارد دلار رسید

حمزه سروری
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 21:30
ارزش کمپانی Essential قبل از عرضه هر نوع محصول به ۱.۲ میلیارد دلار رسید - تکفارس 

اندی روبین در دنیای موبایل لایق احترام بسیار زیادی است کسی که همواره یکی از افراد مهم در صحنه بوده است و با ساخت اندروید دین خود را به این عرصه ادا کرده است. به هر حال به نظر می رسد که کمپانی جدید این شخص یعنی کمپانی اسنشال (Essential) هم اکنون حتی بدون عرضه ی یک گوشی ارزشی معادل ۱.۲ بیلیون دلار دارد.

روبین گوشی اسنشال را که همراه با یک دستیار خانگی عرضه خواهد شد در اواخر ماه می معرفی کرد، در ابتدا این کمپانی هیچ گونه پیش خرید را قبول نمی کرد و فقط به کسانی که به خرید این گوشی علاقه مند بودند پیشنهاد می کرد که گوشی اسنشال را صرفاً «رزرو» کنند. اندی روبین چند وقت پیش یک به روز رسانی ادعا کرد که نسخه های اولیه این گوشی به زودی و در هفته های آینده عرضه خواهد شد که البته تا به این لحظه که چنین اتفای نیفتاده است و هیچ گوشی اسنشالی در بازار وجود ندارد.

با این حال مقاله نویس رسانه ی Bloomberg «تیم کوپلان» (Tim Cuplan) گزارش داده است که کمپانی تولید انبوه FoxConn برای به دست آوردن ۰.۲۵ درصد سهام کمپانی اسنشال سه میلیون دلار پرداخت کرده است، که با یک جمع و تفریق سطحی رقم ۱.۲ بیلیون دلار برای ارزش کلی این کمپانی تازه پا گرفته به دست می آید. البته این خبر چندان ما را غافل گیر نمی کند چرا که طی اخرین گزارش ها کمپانی اسنشال در ماه جولای ارزشی معادل ۹۹۷ میلیون دلار داشت و این رشد چند صد میلیونی در فاصله ی چند ماهه ما را شگفت زده نمی کند. امّا با وجود این ارزش ها فشار زیادی بر روی کمپانی گذاشته می شود تا تولیدات خود را به عنوان یک برند جهانی و معتبر عرضه کند.

این که ما در طی سال های آینده نام اسنشال را بسیار معتبر می بینیم یا خیر تنها وابسته به زمان است، ولی گفتنی است که مسیر آسانی نیست، با در نظر گرفتن این نکته که تنها سخت افزار ساز هایی که همواره سود شگرفی به دست می آورند اپل و سامسونگ هستند، نام اسنشال نیز در کنار این نام ها از تکنولوژی دستیار خانگی که توسط میدان رقابت آمازون الکسا و گوگل هوم استفاده می کنند، نیز دیده می شود. به هر حال ما تنها باید صبر کنیم تا ببینیم گوشی اسنشال با انتشارش چه تغییری ایجاد می کند و آیا می توان کمپانی اسنشال را آینده دار دید یا خیر.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید