گوشی iPhone 8 و مشکلات سر راه آن؛ این بار حسگر Touch ID - تکفارس 
گوشی iPhone 8 و مشکلات سر راه آن؛ این بار حسگر Touch ID - تکفارس 

گوشی iPhone 8 و مشکلات سر راه آن؛ این بار حسگر Touch ID

امید بصیری
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 12:00
گوشی iPhone 8 و مشکلات سر راه آن؛ این بار حسگر Touch ID - تکفارس 

به نظر می رسد که اپل دوباره به مشکلاتی با مسئله شایعه شده حضور حسگر اثر انگشت تاچ آی دی(Touch ID) در صفحه نمایش گوشی آیفون ۸ برخورده است و به همین دلیل است که قاب هایی بعضاً با حسگر اثر انگشت بر روی پشت گوشی و بعضاً بدون آن می بینیم. یکی از کارشناسان یعنی مینگ چی کوئو اخیرا اعلام کرد که احتمالاً تاریخ معرفی این گوشی با آیفون ۷(iPhone 7) و آیفون ۷ پلاس(iPhone 7 Plus) که پارسال در ماه سپتامبر معرفی شدند یکی خواهد بود و پیش بینی سخاوتمندانه اپل برای ماه سپتامبر خود باعث می شود که شایعه عرضه این گوشی برای این زمان محتمل تر نیز بشود. اما وقتی که مسئله اثر انگشت این گوشی را بررسی می کنیم، کار کمی مشکل می شود. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

یکی از منابع مطلق در داخل این شرکت کره ای امروز اعلام کرد که طراحی بخش پشتی آیفون ۸ هنوز قطعی نشده است و آن ها هنوز منتظر تصمیم نهایی اپل قبل از ساخت این قطعات هستند. مشکل اینجا است که از آن جایی که استفاده از تکنولوژی قرار دادن حسگر داخل صفحه نمایش گوشی بسیار سخت است( مشکلی که سامسونگ با گلکسی اس ۸ پیدا کرد و مجبور شد حسگر را بر روی بخش پشتی گوشی قرار دهد)، اپل باید سریعاً تصمیم بگیرد که آیا می خواهد این حسگر را بر روی بخش پشتی گوشی قرار دهد و از ان به عنوان یک پشتیبان برای حسگر تشخیص چهره استفاده کند یا می خواهد صرفا بر روی این حسگر تشخیص چهره تکیه بکند.

بر طبق شواهد اپل در حال صرف وقت برای گرفتن تصمیمات نهایی خود مرتبط با آیفون ۸ است اما این مسئله به شرکت های تولید کننده قطعات این کمپانی نیز مربوط می شود. به نظر نمی رسد که محموله صفحات نمایش OLED این شرکت تا ماه نوامبر حاضر بشوند. سامسونگ تا کنون تعداد بسیار کم و محدودی از این صفحه نمایش ها را به شرکت اپل تحویل داده است. این مسئله که خط تولید محصولات سامسونگ در حال حاضر با تمام سرعت کار نمی کند باعث می شود که تصور کنیم آیفون ۸ با تاخیر در عرضه رو به رو خواهد بود.

به نظر می رسد که با توجه به عدم تکامل سنسور تاچ آی دی در زیر صفحه نمایش و هم چنین عدم تثبیت حسگر تشخیص صورت، قرار دادن حسگر اثر انگشت بر روی بخش پشتی تنها راه چاره اپل خواهد بود. نظر شما درباره این خبر چیست؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید