به نظر HP در حال کار روی یک گوشی اندرویدی است - تکفارس 
به نظر HP در حال کار روی یک گوشی اندرویدی است - تکفارس 

به نظر HP در حال کار روی یک گوشی اندرویدی است

حمزه سروری
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 16:30
به نظر HP در حال کار روی یک گوشی اندرویدی است - تکفارس 

گوشی HP Elite X3 شاید بهترین گوشی بر پایه ی ویندوز فون باشد که خرید بسیار کمی داشت و توجه کمی به آن شد. دلیل اصلی این کم توجهی بدون شک برچسب قیمت بسیار بالایی بود که کمپانی HP بر روی آن گذاشته بود. این گوشی بر روی شراکت با ماکروسافت بناگذاری شده بود که خوب مشخصاً اصلی ترین دلیل شکستش نیز همین بود؛ چرا که این شراکت بالاجبار باعث می شود که سیستم عامل Elite X3 ویندوز فون باشد؛ یک سیستم عامل در حاشیه که کمتر کسی به آن توجه می کند. با این حال حتی کمپانی ای که مثل HP که اشتباه چنین بدی می کند، زمانی که ایده ای خوب و درست به ذهنش می رسد آن را زمین نمی گذارد، همان طور که شایعات جدید به ما می گویند کمپانی HP در حال کار بر روی یک جانیشن است.

این ایده ی گوشی هوشمند چنین است: زمانی که به یک مقصد محتمل گوشی را متصل می کنید، زندگی با یک گوشی هوشمند فوق مدرن در صفحه ای یک پارچه را تجربه خواهید کرد که به لطف سیستم عامل جدید و تکمیل شده ی ماکروسافت چنین چیزی امکان پذیر است. اما این ایده دیگر قدیمی است، طبق شایعات جدید کمپانی HP می خواهد ایده ی خود را در گوشی جانشینش به وسیله ی سیستم عامل اندروید انجام دهد.

این خبر دو جنبه ی خوب و بد دارد؛ مورد خوب این که HP نهایتاً دست از سر یک پلتفرم مرده بر می دارد و به وسیله ی اندروید روح تازه ای به ایده ی گوشی های هوشمندش می دهد. امّا قسمت بد ماجرا این است که داشتن جنبه های مشابه با دیگر کمپانی ها همواره تازه وارد ها را از دور خارج می کند؛ همان گونه که کامپیوتر های شخصی Samsung Dex در رقابت با غول های این عرصه به راحتی شکست خورند. در نتیجه به نظر می رسد وارد شدن به رقابت کار با سیستم عامل اندروید عاقبت خوشی در بازار برای کمپانی HP نداشته باشد.

ولی به نظر می رسد تجربه های این کمپانی در کار با اندروید تازه در مراحل اولیه تولید و مشکل شناسی است پس حتی اگر گوشی های هوشمند اندرویدی HP ساخته شوند، این اتفاق در تاریخ نزدیکی نخواهد بود. علاوه بر این کمپانی HP به شراکت گرایی خود ادامه خواهد داد، تصمیم بسیار خوبی که احتمالاً باعث شود این کمپانی در اعماق دنیای گوشی های اندروید غرق نشود و همان طور که بلک بری گلیم خود را با این کار از آب کشید، HP نیز موفق شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید