شکایت کوالکام از اپل بررسی خواهد شد - تکفارس 
شکایت کوالکام از اپل بررسی خواهد شد - تکفارس 

شکایت کوالکام از اپل بررسی خواهد شد

سارا کاویانی
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 18:49
شکایت کوالکام از اپل بررسی خواهد شد - تکفارس 

چندی پیش کوالکام علیه اپل شکایتی را در کمیسیون جهانی تجارت آمریکا(ITC) مطرح کرد که مضمون آن حاکی از این است که اپل از حق امتیاز فروخته شده سواستفاده کرده است. حالا کمیسیون جهانی تجارت آمریکا مشغول بررسی و تحقیق در مورد صحت این موضوع هستند.

کمیسیون جهانی تجارت آمریکا تصمیم گرفت تا تحقیقاتی را علیه اپل اجرا کند. آنها تلاش می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا استفاده اپل از مودم های اینتل در آیفون هایش باعث روی دادن تخلفی در پتنت های مربوط به شرکت کوالکام توسط اپل شده یا نه. در کنار رسیدگی به نقض حقوق احتمالی از طرف اپل، ITC می خواهد بررسی کند که چرا کوالکام  نرخ حق امتیاز پتنت های استاندارد و ضروری خود را ناعادلانه و غیرمنطقی تعیین کرده است.

گفته می‌شود کوالکام از ITC درخواست  کرده تا دستور ممانعت از واردات آیفون به آمریکا را صادر کند. او همچنین به دنبال  دستور توقف و ممانعت  از فروش مدل های مشخص آیفون در آمریکا است .این شرکت سازنده چیپ ست، به دنبال ممانعت از فروش آن دسته از دستگاه هایی است که از تجهیزات پهنای باند ساخته شده توسط رقیب های کوالکام در آن ها استفاده شده است.

کمسیون تجارت جهانی حالا ۴۵ روز برای رسیدگی به شکایت کوالکام وقت دارد. قبل از اینکه این دستور رسمی شود، باید توسط رییس جمهور به دنبال ۶۰ روز دوره بررسی امضا شود. برای مثال در ۲۰۱۳، ITC دستور داد تا تعدادی از مدل های گوشی اپل که توسط AT&Tفروخته می‌شدند در آمریکا ممنوع از فروش شوند. این مدل ها شامل آیفون ۳GS و آیفون ۴  و آیپد ۳ می‌شد که رییس جمهور اوباما پایین شکایت را امضا کرد و دستور ممانعت اجرا شد. در عوض رییس جمهور به دستوری رای داد که به شرکت مخابراتی AT&T اجازه می‌داد تا به فروش مدل های فوق الذکر در آمریکا ادامه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.